BasBQ
Beef en Steak

welke q kiezen

 

splendid

Vuurmaker
Berichten
51
hallo,

al een aantal jaren ben ik wat hobbymatig aan het bbqen, op dit moment bezit ik een tenneker barrel bbq. Deze gaat het pand verlaten en nu is het tijd voor de volgende stap.

wat doe ik en wil ik graag:

ik wil graag eens wat meer naar de spareribs en de pulled pork of andere grote stukken vlees.
maar ik wil ook graag eens  wat hamburgers bakken voor de jeugd enz,

ik had zelf de weber master touch gevonden.

zijn er nog andere q s die ik over het hoofd zie, of zou deze de meest geschikte voor mij zijn?
 
Een weber 57mt is een hele mooie veelzijdige bbq. Bij de special edition kijg je eveneens een rvs rooster ipv verchroomd.
 
SilverFox zei:
Een weber 57mt is een hele mooie veelzijdige bbq. Bij de special edition kijg je eveneens een rvs rooster ipv verchroomd.


+1  Is i.d.d. een prima keus. :-? :)
 
Super.

En is voor een amateur de temperatuur goed Constant te houden op een master touch?
 
Snake leggen, bovenste schuif vol open en temperatuur regelen met de onderste.  Dan komt dat vast goed ;)
 
Hier een amateur met ervaring. Precies zoals Silverfox zegt. Heel goed te doen op deze manier.
 
super, dan ben ik voor wat betreft de bbq wel uit  :)

mag ik nog vragen wat voor briketten / houtskool hier het best voor te gebruiken?
 
Low&slow: kokosbriketten :)
Bijvoorbeeld Ecobrassa (o.a. te bestellen bij vuurenrook.nl --> geen aandelen )

Alhoewel ik het destijds met weber long lasting briketten heb gedaan (zijn er niet meer), ging eveneens prima. Ook de reguliere weber briketten (die 'nieuwe') gingen prima.
Kokosbriketten geven echter minder as, branden consistenter en relatief zuiniger. Nadat mijn voorraadje non-kokos op was ben ik volledig overgestapt qua briketten en ik stap niet meer terug :)
 
SilverFox zei:
Low&slow: kokosbriketten :)
Bijvoorbeeld Ecobrassa (o.a. te bestellen bij vuurenrook.nl --> geen aandelen )

Alhoewel ik het destijds met weber long lasting briketten heb gedaan (zijn er niet meer), ging eveneens prima. Ook de reguliere weber briketten (die 'nieuwe') gingen prima.
Kokosbriketten geven echter minder as, branden consistenter en relatief zuiniger. Nadat mijn voorraadje non-kokos op was ben ik volledig overgestapt qua briketten en ik stap niet meer terug :)


Ik gebruik ECObrasa ook en vind het ook een prima briket.
Wellicht wel ietsje duurder dan andere briketten maar omdat ze zuiniger branden zal het prijsverschil uiteindelijk weinig uit maken.
En op aanbiedingen letten scheelt vaak ook wel wat.
 
Wil je ook roken? Dan is een fornetto wellicht een leuk alternatief..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan