BasBQ
Beef en Steak

Welke Q aanschaffen

Houtskool

Sprokkelaar
Berichten
26
Hoi allemaal,

Voor onze mobiele keuken zijn we opzoek naar een tweede Q. We hebben een T barrel smoker, maar graag zou ik er ook een directe grill bij willen. Ik heb zelf een Weber 57 cm maar vind de ronde vorm niet handig mee te nemen en niet handig werken. Er moet ruimte buiten de rand zijn zodat prikkers niet snel verbranden.

We willen in de toekomst goed voorbereid zijn. Dingen die er (waarschijnlijk) op bereid gaan worden zijn eventueel MOINKballs (even snel aanzetten) sate en burgers op kleinere festivals / feesten en partijen.

Ik zat zelf te denken aan een Dancook, die dingen zien er degelijk en stevig uit. Ik heb ze nog niet in het echt gezien hoor, dus de exacte maten weet ik niet, maar de Dancook 5000 ziet er goed uit. Of wellicht twee Dancook's langs elkaar, of zelf een bak maken met Dancook roosters.. Wat denken jullie?

Dancook 5000
Dancook_Large_Bo_4d8f7ec852ced.jpg


Dancook 7500
images
 
Als je een beetje handig bent, zou ik hem zelf maken!  Mooi en effectief design en dan is hij  helemaal naar jullie wens. Tenminste dat zou ik doen!

Kijk ook eens naar een Santa Maria grill. Kun je de roosterhoogte ook mooi en makkelijk aanpassen.  En het staat heel tof!
 
Voor dat doel, high and fast, kun je met eender welke RVS rechthoekige bak op pootjes uit de voeten, toch?
Die modellen die ze bij de slagers hebben staan voor buurtfeesten... vaak zijn die gratis te leen als je een partij hebt en je daar ook vlees afneemt.
 
Smokey89 zei:
Als je een beetje handig bent, zou ik hem zelf maken!  Mooi en effectief design en dan is hij  helemaal naar jullie wens. Tenminste dat zou ik doen!

Kijk ook eens naar een Santa Maria grill. Kun je de roosterhoogte ook mooi en makkelijk aanpassen.  En het staat heel tof!

Kijk daarom ben ik lid geworden van dit forum, daar had ik nog niet aan gedacht een dergelijke Santa Maria grill! Ziet er inderdaad heel vet uit en past perfect binnen ons concept. Ik ga er eens induiken en kijken wat het gaat kosten om hem te laten maken. Thanks!
 
Houtskool zei:
Kijk daarom ben ik lid geworden van dit forum, daar had ik nog niet aan gedacht een dergelijke Santa Maria grill! Ziet er inderdaad heel vet uit en past perfect binnen ons concept. Ik ga er eens induiken en kijken wat het gaat kosten om hem te laten maken. Thanks!

Fijn! Ik had inderdaad je idee voor de wagen gelezen en dit leek me er ook heel goed en mooi bij passen! Succes, en het resultaat posten h? ;)
 
Dancook 5000 heeft meer mijn voorkeur, ziet er naar mij mening ook wat mooier uit.
 
Zoals er al wordt gezegd; als je zelf een beetje handig bent, dan kan je wellicht de q nabouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan