BasBQ
Beef en Steak

Welke offset smoker

[mention]Ramon [/mention] wat voor soort hout gebruik je in jouw smoker?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik gebruik op dit moment voornamelijk kersen en eikenhout. En dat is alleen maar omdat ik 3 jaar geleden een eik en kersenboom heb gerooid in de tuin.

Maar dat begint aardig op te raken.
Ik heb ook nog wat beuk liggen.
Daarnaast krijg ik wel eens wat onbehandeld hout toegespeeld van een hobby houtbewerker.

Maar ik wil binnenkort ff 2 kuub appelhout inslaan bij een kweker. Het snoeiseizoen is geweest, dus hebben kwekers kisten vol met appel/ peren hout.

Voordeel als je dicht bij de Betuwe woont.
 
Dit is geen kamado forum hoor, hoewel het soms zo lijkt. Offsets passen er gewoon bij ;)
Precies mijn gedachte. Het lijk soms net alsof het hier overspoeld wordt met kamado s. Niks mis mee, maar is toch echt een andere tak van sport.... eh... hobby
 
Er is hier geen apart Weber ketel of kamado hoekje. Dus we vinden het ook niet nodig om iets apart op te tuigen voor offsets.

Binnen de huidige structuur zijn er plekken genoeg om over jullie barbecues te kletsen.
 
Ik gebruik op dit moment voornamelijk kersen en eikenhout. En dat is alleen maar omdat ik 3 jaar geleden een eik en kersenboom heb gerooid in de tuin.

Maar dat begint aardig op te raken.
Ik heb ook nog wat beuk liggen.
Daarnaast krijg ik wel eens wat onbehandeld hout toegespeeld van een hobby houtbewerker.

Maar ik wil binnenkort ff 2 kuub appelhout inslaan bij een kweker. Het snoeiseizoen is geweest, dus hebben kwekers kisten vol met appel/ peren hout.

Voordeel als je dicht bij de Betuwe woont.

Goede tip! Heb gelijk even gekeken op marktplaats en staat best veel op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er is hier geen apart Weber ketel of kamado hoekje. Dus we vinden het ook niet nodig om iets apart op te tuigen voor offsets.

Binnen de huidige structuur zijn er plekken genoeg om over jullie barbecues te kletsen.

Duidelijk Thanks voor je bericht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
20230630_153710.jpg

Vanavond wat visite...

Op het menu:
Linksboven- shortrib
Linksonder- klein stukje buikspek
On the side- iberico spare rib
 
offsets zijn geweldig, ik heb er 2 gehad. De eerste stookte ik naar mijn eigen tevredenheid op hout. Helaas waren de buren er niet zo tevreden over. Helaas kreeg ik klachten over de heerlijke rooklucht waar ze gratis van konden genieten. Toen besloten om toch maar afscheid te nemen van mijn El Cheapo.
enkele jaren later zag ik steeds meer filmpjes voorbij komen waarbij de smoker op kolen gestookt werd waardoor er minder overlast voor de omgeving zou zijn. Toch weer een mooie smoker aangeschaft maar er vrij snel achter gekomen dat als je alleen op kolen stookt, je niet de temperaturen kan bereiken die je met hout redt. dus na amper een jaar de tweede smoker cadeau gedaan aan een collega van me.
als ik ooit nog mocht verhuizen naar een plek waar ik geen "overlast" veroorzaak met de heerlijke rookluchten komt er meteen weer een in de tuin te staan, want het werken met een offset blijft geweldig om te doen.
 
Persoonlijk zou ik m gewoon zelf bouwen als je de middelen hebt. Dan kan je er alles opzetten wat je wil en zelfs dingen doen die alleen in Amerika standaard verkocht worden.
In beide gevallen zou ik kijken wat je criteria zijn voor een smoker.
Hoe groot, ben ik met een Oklahoma Joe achtige al tevreden?
maar ook qua features.
Persoonlijk ben ik fan van smokers waar een zogeheten smokecollector aan vastzit zodat je meer rook vasthoud in je kookgedeelte waardoor je vlees die echte Amerikaanse rooksmaak krijgt (moet je natuurlijk wel het goeie hout gebruiken, maar dat even ter zijde).

Check anders https://www.bm-bbq.eu/product-category/bm-grills-smokers/
Een offset bouwer in Spanje. De BM S-2 Plus zie je een goed voorbeeld wat ik bedoel met een smokecollector.
Maar als ik jou was zou ik meer voor een BM S-3 gaan, maar dan met zo een smokecollector aan de zijkant.

Yoder Smokers levert trouwens ook in Europa en kan ook custom smokers bouwen.
Mijn ultieme smoker om als referentie te gebruiken (hij wordt in Amerika geproduceerd en is hier helaas niet te koop) is de Lone Star Grills Texas Edition.

Succes met je zoektocht
 
LSG zijn ook voor mij het ultieme!
Zelf bouwen is wat ik afgelopen winter heb gedaan. En nu ik besmet ben met het offset virus bemerk ik aan mijzelf dat ik al nadenk over de volgende. En zelfs al over een serie te gaan ontwerpen en produceren.
Maar het is nogal een nice markt hier in europa, ik moet hier wat meer onderzoek naar doen.


Check anders https://www.bm-bbq.eu/product-category/bm-grills-smokers/
Een offset bouwer in Spanje. De BM S-2 Plus zie je een goed voorbeeld wat ik bedoel met een smokecollector.
Maar als ik jou was zou ik meer voor een BM S-3 gaan, maar dan met zo een smokecollector aan de zijkant.
de smokers van BM zien er goed uit, maar mijn inziens missen ze "karakter" qua uiterlijk

f5b17e3a56b230c2fc89669dfc4b5a4c.jpg

Hij is binnen! Nette Lette 16”. Dit weekend uitpakken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dat je nog zo lang kan wachten...... gefelicteerd met je aankoop iig en veel plezier ermee.
 
LSG zijn ook voor mij het ultieme!
Zelf bouwen is wat ik afgelopen winter heb gedaan. En nu ik besmet ben met het offset virus bemerk ik aan mijzelf dat ik al nadenk over de volgende. En zelfs al over een serie te gaan ontwerpen en produceren.
Maar het is nogal een nice markt hier in europa, ik moet hier wat meer onderzoek naar doen.



de smokers van BM zien er goed uit, maar mijn inziens missen ze "karakter" qua uiterlijk



dat je nog zo lang kan wachten...... gefelicteerd met je aankoop iig en veel plezier ermee.

Thanks! Enige reden dat ik wacht is omdat ik niet thuis ben Reken maar dat er dit weekend al rook uit de stack komt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daar gaan we dan, uitpakken van de Nette Lette 16”.

4d91f285454b05774f47c682748138dc.jpg



Het begint al goed, alles is netjes en zorgvuldig verpakt en er ontbreekt niets. Wat gelijk opvalt is de mooie afwerking, daar ben ik echt blij mee. Het is altijd even afwachten wat je krijgt als je iets online koopt. Gelukkig veel research gedaan voor ik hem heb bestelt.

d527a6df99dc941dd5ffa607703c5d35.jpg
3eb6d92cb4562ea837703da4675608e9.jpg




Verder past alles naadloos in elkaar en het kost dan ook maar een minuut of 10.

Ik ben blij met de afmeting. Niet te groot maar ook zeker niet te klein. Ik hoef niet voor 10+ mensen te bbqen en zo kan ik rustig ontdekken hoe het allemaal werkt.
Banaan voor de schaal

d39d72effe94b3daabd82770155f7149.jpg


3a874c790da6f8c1c58db88711c3cef2.jpg
131536bf5fe41878627b6f4ea2a86329.jpg



Vanavond ga ik hem gelijk inbranden, en dan hopelijk morgen het eerste stuk vlees er op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Prachtig ding zo'n Nette Lette.

Ik heb sinds ongeveer een half jaar een MeadowCreek SQ36 smoker. Echt een fantastisch ding. Stoken op houtskool en hout is beide mogelijk, maar met hout stoken is natuurlijk het leukst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Prachtig ding zo'n Nette Lette.

Ik heb sinds ongeveer een half jaar een MeadowCreek SQ36 smoker. Echt een fantastisch ding. Stoken op houtskool en hout is beide mogelijk, maar met hout stoken is natuurlijk het leukst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Ziet er ook gaaf uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan