BasBQ
Beef en Steak

Welke looftlighter kiezen

 

waarrookisisvuur

Vuurmaker
Berichten
61
Hi all,

Welke looftlighter kunnen jullie aanraden?

De shortlist bestaat nu uit de Looftlighter en de The Bastard One Minute aansteker.
Wat zijn jullie ervaringen met deze twee en eventueel met goedkopere alternatieven?
Kun je hiermee ook een gewoon houtvuur aansteken? (in mijn geval de steenoven)

Bedankt!
 
Goedkoper alternatief wat ik al jaren gebruik: een elektrische onkruidbrander van de supermarkt. Kostte me €20 en werkt zonder problemen. Alleen het opzet stuk voor het aansteken van de bbq weggooien en zonder attachment gebruiken. Binnen no-time staan je kolen aan

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Föhn van de action is hier al jaren in actie. 10 euro en je hoeft ook niet op het knopje te blijven drukken.
Werkt als een trein (y)
 
Eens met de vorige sprekers.
Je hebt een paar zeer voordelige alternatieven die het buiten gewoon goed doen.
Heb ook een El Cheapo van de Action maar steek nog regelmatig een wokkeltje aan ook.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Het is al een paar keer gezegd, maar gebruik zelf ook een oude verfbrander van bosch. Mocht deze stuk gaan, komt er een zo’n goedkoop mogelijke voor in de plaats. Mocht je toch voor een looftlighter gaan, dan zou ik persoonlijk die van the basterd nemen, puur omdat ik zwart wel mooi vind 🤪
 
@Free_ltd : was de naam even kwijt inderdaad maar mijn "Big jeff" van de Action doet het verassend goed en al verrassend lang.
Maar ook een verfstripper van dezelfde firma van € 10,- werkt en de onkruidbranders zijn ook niet verkeerd.
 
Het is al een paar keer gezegd, maar gebruik zelf ook een oude verfbrander van bosch. Mocht deze stuk gaan, komt er een zo’n goedkoop mogelijke voor in de plaats. Mocht je toch voor een looftlighter gaan, dan zou ik persoonlijk die van the basterd nemen, puur omdat ik zwart wel mooi vind 🤪
De "Big Jeff" is ook zwart :ROFLMAO: :ROFLMAO: en doet voor €15,- nu al 2 jaar hetzelfde als de duurdere modellen doen: de bbq aansteken.
 
De "Big Jeff" is ook zwart :ROFLMAO: :ROFLMAO: en doet voor €15,- nu al 2 jaar hetzelfde als de duurdere modellen doen: de bbq aansteken.
Precies ! Zou ook mijn keuze zijn. Sowieso omdat de naam Jeff echt fantastisch is:ROFLMAO:. Haal zelf ook regelmatig wat weg uit deze winkel voor de bbq, maar ben de looftlighter nog niet tegengekomen.
 
@Jeffievb : hij is maar af en toe beschikbaar.
De onkruidbrander doet zijn ding ook hoor ik hier.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Wou dat ik stopcontact dicht bij kamado had. Klinkt handig maar met 2 meter kabel kom je niet ver.
Wokkeltje doet het ook gewoon ook nog best vaak mijn keuze. Net hoe de pet staat.
Een klein onkruid gasbrandertje hoor ik hier ook enthousiaste verhalen over.
 
Wokkeltje doet het ook gewoon ook nog best vaak mijn keuze. Net hoe de pet staat.
Een klein onkruid gasbrandertje hoor ik hier ook enthousiaste verhalen over.
Met een gasbrander heb ik de ervaring dat het best lastig kan zijn. Zeker met hardere houtskool soorten. De gasbranders blazen ook niet echt lucht over de gloeiende delen, wat een elektrische brander wel doet. Maar wokkels werken ook prima inderdaad

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Ik ben ook van de wokkels. Even een vlammetje erbij en je hebt je handen gelijk weer vrij voor andere voorbereidingen.
 
Ik heb een Looftlighter. Mijn derde in tien jaar. De laatste is onder garantie (Coolblue) vervangen.
Ik vind hem prettig omdat ie vrij 'lang' is (afstand van mn arm naar de kolen). Want op de een of andere manier komt er bij altijd een wereld aan rondvliegende kleine stukjes houtskool vrij die dan op mn arm of kleding terechtkomen.
 
Ik heb ooit die van Grill Guru gekocht bij de AH. Die hebben na de zomer alle niet verkochte BBQ artikelen voor een prikkie liggen. Deze gaat al 3 jaar mee. Ik zou er niet te veel aan uit geven. Het gaat er vooral hoe je er mee om gaat en dan kan het makkelijk jaren mee.
 
Wou dat ik stopcontact dicht bij kamado had. Klinkt handig maar met 2 meter kabel kom je niet ver.
Ik heb 2 zomers terug mijn keuken vernieuwd en mijn heel buitenkookgedeelte staat aan de andere kant van de buitenmuur. Dus even wat doorboringen gedaan en heb nu 2 dubbele stopcontacten daar. Super handig.
 
IMG_1738.jpeg
Ik heb gewoon deze. 10 euro voor de brander. 1,19 euro bij de action.
 
Terug
Bovenaan Onderaan