BasBQ
Beef en Steak

Welke hitte bestendige verf?

Ik kreeg dit nog terug van de webite:

De producten die u noemt zijn inderdaad geschikt voor de BBQ. De blanke lak is niet noodzakelijk
maar geeft extra bescherming en is daarom wel aan te raden voor een gebruiksvoorwerp.
Alle lagen moeten nat in nat gespoten worden en na de laatste laag blanke lak laat u de BBQ
een nacht drogen. Hierna kunt u beginnen met het geleidelijk verwarmen van de BBQ om
de lak af te bakken. Instructies daarvoor ontvangt u bij een bestelling.


het kan idd snel oplopen. je wil genoeg in huis hebben voor als je het net niet red. dus toch 1 bij voorbaat ??n/drie extra erbij.
 
De spuitbus 2 minuten schudden... Heel belangrijk! Spuiten, goed laten drogen 24 uur.
Zorg ervoor dat de ton minimaal 30 minuten heter word dan 160 graden, dan pas hard de lak uit.
Flinke fik erin dus. De omschrijving komt van Motip af.
 
De rust-o-leum verf kost ongeveer 120 euro voor 2.5 literpot. Dit INclusief verzending .
Ik ben er enorm tevreden mee gezien ik maar 1 liter nodig had voor 3 a 4 lagen ...na een hele zaterdag afbakken op 150 tot 200 graden is de verf reukloos en ziet zeer goed uit, alleen beetje mat, terwijl een lichte glans niet slecht zou staan. Zeker een aanrader!

Spuitbussen vinnik persoonlijk duur en om een of andere reden heb ik dit nooit graag gebruikt, liever zelf spuiten dan met een goedkoop pistool.

Steve
 
Nog een aanvulling op de VHTlak.
Gespoten met de mat zwart versie ziet het er zo uit op een uitlaat.



en zo op een smoker.



de man van de site zei:
De zijdeglans blanke lak zal het iets minder mat maken maar het komt niet in de buurt van hoogglans.

dat is opzich wel jammer. gezien alle weber bbq's behoorlijk glimmen.
 
 

Mace

Kooltjesharker
Berichten
124
Even een enorme kick: Kun/moet je deze lak ook nog verder seasonen met bijv. arachide olie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan