BasBQ
Beef en Steak

Welke barbecue schaf ik aan? Twijfel joe 2 en grill guru

Ikzoekeenbarbeque123

Tondelzoeker
Berichten
3
Hoi allemaal,

M’n vriend en ik zijn van plan onze eerste kamado aan te schaffen. Maar met weinig ervaring en een beperkt budget zouden we wel wat tips kunnen gebruiken van de professionals hier. :)

Eigenlijk twijfelen we tussen 2 soorten. De kamado Joe classic 2 (aan de hoge kant van ons budget) en bij de hornbach zagen we een actie van de grill guru large voor 650.

We vinden het wel belangrijk dat de kwaliteit goed is en daarom neigen we naar de joe. Echter heeft deze geen bakje voor de kolen, maar die kunnen we bijbestellen. De grill guru is een stuk goedkoper en heeft op zich wel goede reviews, maar geen halve maan systeem zoals de Joe. En geen levenslange garantie…

Is de kwaliteit van de joe het waard of hebben jullie tips ? Hoor het graag!
 
Stel je anders eerst even voor, dat is wel zo netjes en gebruikelijk op dit forum.

Daarna zullen de leden hier je wel voorzien van informatie.
 
Excuus !
Je hebt helemaal gelijk.
Mijn naam is Julia en kom uit Beverwijk. Ik ben geen bbq kenner maar wel een liefhebber.

Ik vind het heerlijk om buiten te zijn en te koken, en dat heeft ons aangezet om een buitenkeuken te maken, waar natuurlijk een mooie kamado bijhoort.

Ik deel graag mijn ervaringen (als ik er een heb aangeschaft) en hoor graag van anderen.
 
De Grill Guru Elite van €899 het oa wel een halve maan systeem. En een kolenmand, asbak, chipfeeder, etc.
 
Ja klopt ! We hebben de kamado Joe 2 gezien voor 1200 euro, en de grill guru voor 650. De elite is wel een goede optie, maar dan betalen we liever 300 euro meer voor wat meer kwaliteit.
 
Welkom op het forum

Ja klopt ! We hebben de kamado Joe 2 gezien voor 1200 euro, en de grill guru voor 650. De elite is wel een goede optie, maar dan betalen we liever 300 euro meer voor wat meer kwaliteit.
zo te lezen heb je dus al een beslissing genomen ;)
 
Neem de joe , die heb je het liefst zo als ik het lees . Zo'n kamado gaat tientallen jaren mee en ben je die prijs verschil allang vergeten .
 
Hebben jullie al wat BBQ ervaring?
Ik zie momenteel veel mensen een kamado kopen die geen BBQ ervaring hebben.
Een collega van mij ook.
Heeft vorig jaar een Green egg gekocht en heeft er 3 keer wat saté op gegrild.
Verder weet hij niet wat ermee kan.
Dan is de investering natuurlijk zonde, dan kan evengoed een goedkoop metalen model kiezen.
Verder succes met de keuze.
 
welkom hier
ghost +1

ben eerlijk naar jezelf en wat ga je er mee doen. Het is precies wat Ghost schrijft
veel mensen nemen een kamado omdat het stoer, hip of zo is. zonde van het geld
En met een kamado ga je ook niet beter bbq-en.

maar hee, niemand houd je tegen
 
Als je niet helemaal bekend bent met het bbq-en en nog wil rondkijken en proberen zou ik starten met een goede gebruikte Weber ketel van Marktplaats, daar betaal je niet de hoofdprijs voor en kan je nog een en ander aan bijbehorende attributen aanschaffen die je later ook nog kan gebruiken ( tangen thermometers e.d. )
Als je dan zeker weet dat het je bevalt en je uitgebreidere dingen wil gaan doen waar een kamado makkelijker in gebruik voor is dan kan je die altijd nog aanschaffen. ( de Weber kan je dan altijd nog er naast gebruiken voor de extra's zoals veel mensen hier doen )

Succes met een beslissing nemen!
 
Welkom hier en ik kom als een echte noob van een gas bbq (waarmee ik max 3 keer per jaar dat ding aanstak voor wat kippetjes en mais) naar een kamado sinds 1 maand en het is gewoon geweldig. Ik bbq nagenoeg iedere dag wel en zelfs in de regen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Het is wat experimenteren met het soort kolen en de schuifjes maar daar wen je snel aan. En in dit platform is er zoveel te beleven kwa recepten etc. Je kan je lol op. Heb je wat euro's.... gewoon doen.
 
Welkom op het forum.
Het is een flinke kostenplaatje een aanschaf van een Kamado. En al doende leert men, het is paar keer oefenen om zo'n Kamado onder de knie te krijgen (temperatuur regelen) maar je kunt er ontzettend veel gerechten mee klaar maken. Hier op het forum staan al ontzettend veel lekkere gerechten en Noskos en NasQ hebben ook ontzettend veel gerechten op hun yt kanaal staan. Als je echt veel gaat BBQen ga er voor en zo te lezen wil je liever die Kamado Joe classic 2 (classic 1 staat voor een aanzienlijk lager bedrag te koop dan de 2) maar dan zou ik daar voor gaan. Suc6 met jullie aankoop.
 
Hoi Julia, welkom op het forum!
Voor mij was het ook helemaal nieuw en had behoorlijk keuzestress... uiteindelijk heb ik toch voor KamadoJoe gekozen ook al was deze iets duurder.
Ik moet zeggen ... geen seconde spijt gehad en nu staat er ook nog een Weber naast 😂👍🏻🔥
 
Succes met je keuze ,ik heb de Grill Guru large nu een paar jaar en hij bevalt mij prima ,en ik maak er hetzelfde op als mijn zoon en die heeft een Joe .Volgens mij maakt het niet zo veel uit hoor maar ik ben ook nog maar een beginner ,die hem wel elke week bijna een keer aansteekt.
 
Welkom Julia. Het is hierboven al een keer genoemd, maar er staan veel filmpjes op YT over het gebruiken van een kamado met heel veel recepten. In het Noorden zeggen we: Vake bi’j te bange. Gewoon veel filmpjes kijken op YT en veel informatie hier van het forum halen. Jullie gaan heel veel plezier krijgen van de kamado.
 
@Wilco-G +1.
Ga eerst eens experimenteren. Voorkomt dat je veel geld uitgeeft voor iets wat later een keramische bloembak gaat worden.
 
Welkom Julia. Het is hierboven al een keer genoemd, maar er staan veel filmpjes op YT over het gebruiken van een kamado met heel veel recepten. In het Noorden zeggen we: Vake bi’j te bange. Gewoon veel filmpjes kijken op YT en veel informatie hier van het forum halen. Jullie gaan heel veel plezier krijgen van de kamado.
En wat bedoelen jullie daarmee? 😅
 
En wat bedoelen jullie daarmee? 😅
vaak ben je te bang, dat maak ik eruit op ^^ maar ik ben maar een brabander nu woonachtig op de veluwe dus kan het ook mis hebben haha

@Ikzoekeenbarbeque123 betreffende je zoektocht. Lastig als het gaat betreft bbq zou ik persoonlijk kiezen voor de kamado joe.
Die paar honderd euro uitgespreid over tig jaar is peanuts, niet dat de grill guru een slechte kamado is maar de Kamado Joe is toch wel een stapje hoger in kwaliteit dat is ook te zien in prijs en lovende recensies. Uit andere reacties kan je zien dat mensen jullie aanbevelen eerst wat te oefenen met bijv een 2de hands weber. Het zou inderdaad zonde zijn als je kamado joe een eye catcher is ipv dat je hem ook nog eens effectief gebruikt.
Wellicht hebben jullie je huiswerk wel helemaal gedaan en al tig gerechten op je verlanglijstje staan om te maken.

Succes met je keuze 😁
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan