BasBQ
Beef en Steak

Welk vlees voor echte lekkere burgers?

 
 

Chtakafri

Kooltjesharker
Berichten
130
Ik heb een vleesmolen maar heb deze nog nooit gebruikt, ik zou graag dit WE burgers maken, maar wat voor vlees kan ik hier nu het beste in doen? Ik heb zowel rundnek alswel riblappen met verhouding 70/30 vlees vet gelezen...

Daarnaast zou ik graag willen weten of ik het vlees, of de molen eerst nog even in de vriezer moet leggen...ook hier had ik wat over gelezen ...

Kan iemand hier mij verhelderen?
 
Chuck, nek dus wordt in de VS veel gebruikt, of een combinatie chuck met andere delen. Dus ik denk dat je met het vlees dat je hebt een aardig eind in de richting komt. Aanvriezen van je vlees en vleesmolen is aan te bevelen. Daardoor smeert het vet niet en blijft het mooi.
 
Zoals Dennis al zegt. Je hebt prima vlees voor burgers. Eerst even in kleine blokjes snijden. Dan licht aan vriezen en daarna draaien.
 
Ik heb het nog niet, ik had het gelezen, maarik ga eens in de vitrines snuffelen  ;D
Dank iig.

Licht aanvriezen is kleingesneden ongeveer een kwartier tot een halfuurtje?
 
Chtakafri zei:
Ik heb het nog niet, ik had het gelezen, maarik ga eens in de vitrines snuffelen  ;D
Dank iig.

Licht aanvriezen is kleingesneden ongeveer een kwartier tot een halfuurtje?

Tot je het nog net in kunt knijpen. Mag wel iets kracht kosten.
 
Wat gaat het smaakverschil of structuurverschil zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de 100% rundergehakt met alle toebehoren uit recept Spiffs burgers?
 
RedFox zei:
Wat gaat het smaakverschil of structuurverschil zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de 100% rundergehakt met alle toebehoren uit recept Spiffs burgers?

De kruiden en specerijen komen er wel in, maar ik hoop een nog sterkere vleessmaak te krijgen, ik ben eigenlijk erg benieuwd of dat zo is...
 
Ik wacht je bevindingen met belangstelling af......eigenlijk zou je in dezelfde sessie ook wat 100% rundergehakt mee moeten nemen voor het directe smaakvergelijk..
 
RedFox zei:
Ik wacht je bevindingen met belangstelling af......eigenlijk zou je in dezelfde sessie ook wat 100% rundergehakt mee moeten nemen voor het directe smaakvergelijk..

Strak plan, misschien doe ik dat wel ... Hmm nog meer burgers  ;)
 
@ Big-T: dank voor het delen van de link
 
Terug
Bovenaan Onderaan