BasBQ
Beef en Steak

Welk mes gebruiken jullie voor...

Visca

Kooltjesharker
Berichten
124
Wat voor een mes gebruiken jullie voor het insnijden van een vetkap van bijvoorbeeld een Maminha of Picanha?

Ik heb wel wat goedkopere, in mijn beleving wel heel scherpe messen ligge, maar het insnijden van die vetkappen is elke keer een beetje gedoe, de kap beweegt wat mee, het mes wil niet goed door het eerste laagje heen en als hij er doorheen is schiet ie juist vaak te ver door doordat ik inmiddels flink veel druk zet.

Ik wil daarvoor dus een mes gaan kopen van iets betere kwaliteit, het zou fijn zijn als ie ook meteen geschikt is voor het trimmen/wegsnijden van overtollig vet. Ook voor het wegsnijden van een zeen zou ik hem willen gebruiken, als er één mes is wat dit allemaal kan tenminste ;)

Wat voor een soort mes zouden jullie daarvoor uitzoeken? Een koks of officemes, of een uitbeenmes of iets heel anders?
 
kan beide. Als je m strikt voor vlees gebruikt heb ik zelfs video's gezien dat ze een klein puntje van een stanleymes gebruikte. Simpelweg omdat je daar 2a3 mm kan uitschuiven en niet te diep snijd. Ik denk dat het ieder voor zich is of je dat zelf ook doet.
 
Ik gebruik een gebogen victorinox uitbeenmes 12cm , daar ben ik erg tevreden over.
 
Een simpel uitbeen mes van F-Dick doet wonderen.
 
Bedankt voor alle reacties, duidelijk verhaal. Het wordt een uitbeenmes dus. Of het F-Dick of Victorinox wordt zie ik nog wel even :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan