BasBQ
Beef en Steak

Wegwerp drippans 26 en 38 cm. Tips?

Elhuub

Sprokkelaar
Berichten
42
Ik gebruik twee vaste druip pannen van 26 en 38 cm. Maar dat wordt steeds meer een zwarte koek. Ook met alufolie erin. Wegwerp lijkt me ideaal. Die van BGE van 38 cm zijn erg (erg) duur. Is er een goedkoper alternatief misschien? Die van 26 cm gebruik ik op mijn Joe JR.
 
Ja die vervang ik. maar de folie brandt vaak ook kapot heb ik het idee. Of kan dat niet? Hoge temp is niet zo mijn ding, Meestal low en slow en soms even op 200.
 
Ja die vervang ik. maar de folie brandt vaak ook kapot heb ik het idee. Of kan dat niet? Hoge temp is niet zo mijn ding, Meestal low en slow en soms even op 200.

als de folie wegbrand zit je met een groot probleem, dit geeft namelijk giftige dampen af.
 
Ligt je druippan dan rechtreeks boven de hittebron? Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat die van mijn druippan weg brand. Die ligt dan wel altijd op mijn deflector plaat. Ook bij temps boven de 200 graden. Ik gebruik daarvoor ook geen speciaal dikke folie ofzo. Mss moet je anders eens een foto posten van je setup?
 
als de folie wegbrand zit je met een groot probleem, dit geeft namelijk giftige dampen af.
Ja, ik kan me niet voorstellen dat het wegbrandt bedenk ik me bij mijn temperaturen... dan is het eerder wat onzorgvuldig verpakken van de druip pannen en dat het vet toch overal
zijn weg vindt. Hoe dan ook, een betaalbaar wegwerpadres zou fijn zijn.
 
Ligt je druippan dan rechtreeks boven de hittebron? Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat die van mijn druippan weg brand. Die ligt dan wel altijd op mijn deflector plaat. Ook bij temps boven de 200 graden. Ik gebruik daarvoor ook geen speciaal dikke folie ofzo. Mss moet je anders eens een foto posten van je setup?
Staat op platesetter. Brandt ook niet weg denk ik bij nader inzien. Eerder slordig inpakken. ;-|
 
Als ik Google op ronde aluminium schaal 26 cm of aluminium schaal rond 26 cm, kom ik er genoeg online tegen, ook als ik de 38 cm variant zoek;)
 
Maak propjes van alufolie, leg op de bodem van je pan. Dan pas folie om je pan wikkelen. 2 lagen gebruiken, en de bovenste laag na gebruik verwijderen en vervangen door schoon folie. Je houdt dan een luchtbrug tussen pan en folie. Dat scheelt een stuk. Maar uiteindelijk ontkom je er niet aan dat je pan brandvlekken krijgt en of andere gorigheidjes. Vet kruipt waar het kan.
 
Als ik kijk wat die wegwerp schalen kosten, ben je zowel economisch als ecologisch precies beter af met de hemmabak pizzaplaat van Ikea en deze te vervangen om de x-tijd als het echt te gortig wordt.
Zelf gebruik ik deze ook en ben daar zeer tevreden van. Ik leg er een laagje alu folie over (niet rond) wat ik na elk gebruik weg gooi en spoel de pan daarna af. De pan wordt wel wat vuil na verloop van tijd, maar niks dat rookt of vieze smaakjes geeft.
 
Ik gebruik aluminium ronde schalen (taartvormen?) van de Hanos, in verschillende maten te verkrijgen.

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan