BasBQ
Beef en Steak

Weet iemand een goeie offset roker voor ongeveer 300 euro

LordBasw

Tondelzoeker
Berichten
3
Goedemiddag, ik ben geïnteresseerd in het roken van brisket en ribs op een offset cooker, maar ik heb moeite met het vinden van een goed model in nederland/europa.
Ik ben niet van plan om veel tegelijk te roken dus hij hoeft niet gigantisch groot te zijn, maar het liefts wel met een dikkere wand om de hitte goed binnen te houden.
Wel heb ik liever een schoorsteen aan de zijkant ipv de bovenkant maar het moet niet.
 
Is een weber smokey mountain niet geschikt? Past binnen het budget, ook veel aanbod op marktplaats.
 
Is een weber smokey mountain niet geschikt? Past binnen het budget, ook veel aanbod op marktplaats.
Hij ziet er prachtig uit, maar 'tis geen offset roker, Een offset roker zier er zo uit.
1622969018400.png
 
Hij ziet er prachtig uit, maar 'tis geen offset roker, Een offset roker zier er zo uit.
Bekijk bijlage 23427
Ik denk dat de meeste mensen hier wel weten hoe een offset eruitziet,.
Ik denk dat Lorenzo bedoelt dat je voor Low & Slow niet blind hoeft te staren op een offset maar dat er goede (betere) alternatieven zijn.
Dat gezegd hebbende moet ik je wel waarschuwen dat een offset smoker een calorieën-vreter is, en dat je ermee moet leren werken.
Je bent veel tijd kwijt aan het stoken, ik vergelijk het altijd met een treinmachinist op een oude stoomtrein.
Voor 300 euro heb je geen nieuwe dikwandige offset, wellicht een 2e hands. Het Duitse Nette Lette zijn nieuw vanaf 869,- euro te koop (6,2 mm dik staal)
 
Ben bang dat je voor driehonderd euro geen goede offset smoker kan vinden.
Dit komt puur dat voor een goede offset smoker best dik metaal nodig is en dat kost gewoon geld.
weet wel waar je aan begint met een offset smoker. Het is een fantastische mooie bbq met veel werkruimte. Maar wel een werk barbecue. Je moet vaak hou toevoegen er zitten best veel hotspots in. Dat is niet erg en kan zelfs heel fijn zijn omdat je dan diverse gerechten gelijktijdig kan garen, maar het is wel veel uitzoeken.
 
Ik heb sinds kort een tenneker smoker van de Hornbach, ding kost precies €300,-.
Geloof een wanddikte van 2 à 3 mm (maar we moeten ergens beginnen 😉). Het enige nadeel wat ik nu heb gevonden is dat er redelijk wat rook langs de naden ontsnapt, ik heb dan ook hittebestendige tape bij ome Ali besteld om de boel wat beter af te dichten.
 
Ik heb sinds kort een tenneker smoker van de Hornbach, ding kost precies €300,-.
Geloof een wanddikte van 2 à 3 mm (maar we moeten ergens beginnen 😉). Het enige nadeel wat ik nu heb gevonden is dat er redelijk wat rook langs de naden ontsnapt, ik heb dan ook hittebestendige tape bij ome Ali besteld om de boel wat beter af te dichten.
Ik vind een offset smoker ook erg mooi. Maar dit is ook gelijk het nadeel wat Sander beschrijft. Zoals Frits en Ewald aangeven is een goede offset smoker erg prijzig. Zowel in aanschaf als in verbruik. Dat gezegd hebbende is het ook wel een schitterende manier om je eten te bereiden. Mocht ik wat tegenkomen laat ik het zeker weten.
 
Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar er staat bij Gamma deze week een Jamestown smoker in de aanbieding voor €265. Ik ga hem zelf morgen beter bekijken omdat ik onverwachts toestemming kreeg om weer een offset te kopen.
Ik heb er al 1 gehad, een echte cheapo die ik zeker 3 jaar lang met veel plezier gebruikt heb. Ik ga even goed kijken naar de inlaat bij de vuurkast en of er een vetafvoer op zit. Daar lees ik tegenstrijdige berichten over.

Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
 
Een offset smoker is een goede keuze, daar heb je heel veel plezier van als je tenminste geen "luie" barbecue-er bent. Maar voor 300 euro koop je nooit een goede smoker, dan zit je echt in het el cheapo assortiment, niet dat je daar geen plezier van kunt hebben, maar deze is niet dikwandig.
Kijk op marktplaats, daar vind je soms nog wel eens een leuk ding. Of als je de skils hebt bouw er zelf een.
 
Ikzelf heb een offset 2e hands, waarvan ik denk dat ie van de makro is origineel, ook 300 euries.

Slecht zou ik m niet noemen, maar t concept is wel werken ja. Des te kleiner kwa formaat, des te harder is t werken.
En dunner is inderdaad een nadeel dat je wat minder stabiliteit hebt voor je temperatuur bij openen.

Ik ben er erg tevreden mee, en als ik ooit de kans krijg voor een upgrade zal ik daar zeker over nadenken.
Let wel, wil je ook maar enigzins mobiel blijven, is 3mm toch wel maximaal 😅
 
Update: vandaag gekeken bij de Jamestown smoker. Ziet er robuust uit, maar ik zie er van af. De vuurkast heeft geen deur aan de zijkant voor ventilatie. Enkel een paar gaatjes. Mijn ervaring met mijn vorige offset is dat ik regelmatig het deurtje open moest houden voor een goede verbranding.
Tevens zag ik geen vet afvoer in de gaarkamer zodat deze tijdens gebruik vol kan lopen met vet, met het risico op brand in de gaarkamer en een hoop schoonmaakwerk.
Ik sla deze dus over en kijk even verder.

Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
 
Deze viel mij laatst echt niet tegen, let op: prijs is ex btw
IMG-20211124-WA0019.jpg
IMG-20211124-WA0015.jpg


Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Die lijkt heeel erg op dat wat ik heb, alleen heeft die van mij 1 grote klep op de gaarkamer.
 
In de Belgische Makro’s deze, maar geen idee over de kwaliteit en een beetje boven budget.

Hij is van het merk Tarrington en kan de link hier niet plaatsen wegens veiligheidsredenen blijkbaar
 
Er is op dit forum een draadje van iemand die zijn offset kwijt wil.
Geen idee of jullie er financieel uitkomen maar de moeite waard om contact te zoeken?Hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan