Beef en Steak

Weersbestendige hoes voor kamado

 

DannyvdH

Vuurmaker
Berichten
73
Hallo allemaal,

Ik gebruik altijd een hoes voor mijn Kamado Joe classic 1. Dit omdat de enige plek waar ik hem in de tuin kwijt kan ook de plek is waar vogels nogal graag rondhangen en poepen.
Vorig jaar heb ik de hoes van KJ zelf gekocht, alleen begint die nu bijna uit elkaar te vallen. Kan blijkbaar toch minder goed tegen ons klimaat dan beloofd.

Dus nu de vraag: Wat is nou een mooi passende hoes voor een dergelijke kamado die lekker lang meegaat?
 
Ik zou geen hoes gebruiken maar een afdakje maken, een klein zeiltje erboven spannen is bij wijze van spreken al genoeg.
Zo staat hij droog, beschermd tegen vogelpoep en de wind kan er langs om vocht te laten verdampen.
Onder een hoes blijft het altijd vochtig, condens kan niet verdampen waardoor je BBQ nat blijft en de metalen delen gaan roesten.
 
Ik zou geen hoes gebruiken maar een afdakje maken, een klein zeiltje erboven spannen is bij wijze van spreken al genoeg.
Zo staat hij droog, beschermd tegen vogelpoep en de wind kan er langs om vocht te laten verdampen.
Onder een hoes blijft het altijd vochtig, condens kan niet verdampen waardoor je BBQ nat blijft en de metalen delen gaan roesten.
Daar wilde mijn vrouw nog niet aan maar ga ik nog eens naar kijken (y)
 
Ik heb er nog eentje in de weg leggen, no name ding. Zat bij mijn auplex kamado die ik als complete set kocht. Als je geïnteresseerd ben hoor ik het wel.
 
Ik heb er nog eentje in de weg leggen, no name ding. Zat bij mijn auplex kamado die ik als complete set kocht. Als je geïnteresseerd ben hoor ik het wel.
Ik neem een hoes over van een collega die eenzelfde soort situatie heeft (set gekocht maar hoes niet gebruikt). Toch bedankt voor het aanbod!
Als die hoes ook 'op' is vind ik het wel tijd voor een afdakje
 
Heb je al contact gehad met KJ? Zelf heb ik ook de originele hoes sinds vorig jaar maar die valt nog niet uit elkaar. Je mag van zo een hoes wel verwachten dat het een aantal jaartjes mee gaat voor dat geld lijk me.
 
Heb je al contact gehad met KJ? Zelf heb ik ook de originele hoes sinds vorig jaar maar die valt nog niet uit elkaar. Je mag van zo een hoes wel verwachten dat het een aantal jaartjes mee gaat voor dat geld lijk me.
Ga ik zeker nog doen want hij was niet goedkoop!
 
@Ewald +1.
Gewoon doen. Afdakje bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan