BasBQ
Beef en Steak

Weer eens een nekkie voor het bekkie

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Vandaag weer eens pulled pork maken, volgens noskos' wedstrijd recept. Eerst even trimmen, ben helaas geen slager, dus wel ietsje meer dan alleen vet weggesneden.

PXL_20230803_191827156.jpg


Daarna even de injectiemix maken: appelsap, appelazijn, worcestersaus, honing en uien granulaat. Na wat ruzie met mn injector toch gelukt en ene beetje de botoxer uitgehangen ;).
PXL_20230803_191832608.jpg


Daarna in de rub en in de folie in de koelkast... Vanmorgen 7u ging de wekker.

PXL_20230804_054350994.jpg

Wat gelekt in de bak.. zal wel injectie zijn...

Q aan et voila.. een dagje geduld hebben. Minion methode gebruik ik, om mijn Mastertouch premium eens goed te proberen. Stuk of 8 hete ecobrasas op een gevulde ring koude briketten. Temperatuur stijgt gestaag...ik ga knijpen bij 100. Ben er nog niet zo'n held in. Volgens mij ook een iets lekkende deksel (veren al op noskos' wijze omgezet).

PXL_20230804_061843289.jpg
PXL_20230804_061851599.jpg
 
Gelukkig is de pp wel wat gewent, varkentje zal vast wel voor hetere vuren gestaan 🤪
 
Haha, ja dat denk ik ook.

Even de onderste dichtgezet laten zakken en nu weer zachtjes open.. nu 129. Niet de temp voor ogen, maar redelijk in de buurt.
 
Moii gelukt toch. Die stukjes vet zou ik de volgende keer gewoon lekker laten zitten als ik jou was. Die smelten toch wel weg en geven ook smaak af. Ik snij alleen de losse delen af bij een procureur.
 
Ja maar dat is toch helemaal top!?

Dat trimmen begrijp ik niet, maar als het werkt voor jou. Lekker doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan