BasBQ
Beef en Steak

weekendfun: Livar rib roast

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo barbecuevrienden,

Dit weekend familie over de vloer dus een mooie gelegenheid om een groot stuk vlees te maken.

Bij mijn slager een stuk Livar ribkarbonade van 10 ribben gehaald. Botjes een beetje losgesneden zodat die er mooi uit zouden gaan steken en in de marinade gezet voor 24 uur

De dag erna indirect gegaard bij 140?C tot een kern van 60?C en gerookt met appelhout. Na het rusten (ongeveer 20..25 min.) aangesneden in dikke plakken.

Heerlijk zacht en sappig vlees, het was een echt pronkstuk en dankbaar fotomodel ;)



ribroast02.jpg


ribroast03.jpg


ribroast04.jpg


ribroast05.jpg


ribroast06.jpg


ribroast07.jpg


ribroast08.jpg


ribroast09.jpg


ribroast10.jpg


ribroast11.jpg


ribroast12.jpg


ribroast13.jpg


ribroast14.jpg


ribroast15.jpg


ribroast16.jpg




gloeiende groet

Camiel de barbecueman
 
Geweldig Camiel! Zier er super uit!
 
Lust ik!!

En dat appelhout heb je van een houtboer of....?
 
Dat is een mooi stuk vlees Camiel!
 
Zit hier nu een Sesam Kn?ckebr?d weg te werken,..... dan zie ik dit. Hmmmmmmm,... heerlijk alsof ik het al kan ruiken. :)
 
Indrukwekkend!
 
Prachtig stuk varken Camiel! Krijg er spontaan honger van  ;)
 
Mooie sessie mooie foto's
Jammer dat ik er niet bij was
 
Mooi stuk vlees en heerlijke bijgerechten, zeer smaakvol gefotografeerd =P~
 
Heerlijk, mooi gedocumenteerd ook.
Wil je ook de receptuur van de marinade delen?
 
Ziet er schitterend uit Camiel!!
Op het NKBBQ2012 had ik ook dit stuk vlees, en weet je wie er in de veldjury aan mijn tafeltje zat..................Da Noskos :D
wilde het stuk op 56 gr.C hebben maar toen hij ingepakt zat om te rusten schoot hij door naar 60 gr.C
 
Ewald zei:
wilde het stuk op 56 gr.C hebben maar toen hij ingepakt zat om te rusten schoot hij door naar 60 gr.C

dat was mijn eerste idee ook, maar met gasten die niet gewend zijn aan ros? varkensvlees toch besloten om hem tot 60?C kern te garen. Dat bleek een schot in de roos, mooi blank toch sappig.

echt een gaaf stuk en helemaal niet moeilijk te maken met een goede kernthermometer.
 
prachtig stuk vlees, mooi klaar gemaakt, geloof helemaal dat jullie hebben zitten smullen
 
Ziet er echt overheerlijk uit!
Dat heeft vast en zeker lekker gesmaakt.
 
Holy mozes! Dat ziet er goed uit zeg!
Mooi stukkie vlees en hele mooie foto's!
 
Terug
Bovenaan Onderaan