BasBQ
Beef en Steak

Weber Weekrecept, Gemarineerde Kipfilet Met Quinoa

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Weer een receptje van Weber gemaakt vandaag, gemarineerde kipfilet met quinoa.

De kipfilet was lekker zo, maar ach soja en komijn, daar kan natuurlijk weinig mis meegaan ;) Wat erg verrassend was was de quinoa salade. Quinoa is een hele kleine graansoort die al in de tijd van de Inca's werd gegeten. Ik kende het wel maar had het nog nooit ergens gegeten. We vonden het erg lekker!

weberweekrecept-07-kipfiletquinoa-1.jpg


weberweekrecept-07-kipfiletquinoa-2.jpg
 
Ziet er goed uit!
 
Zijn iedere keer weer leuke recepten.
 
dat ziet er errug mals en ook mooi uit, zal zeker dito gesmaakt hebben!
 
Ziet er prima uit, die Quinoa heeft wel wat weg van Couscous, Smaakt het daar ook een beetje naar ?
 
dat ziet er weer heerlijk uit Dennis
 
Quinoa staat gewoon in de buurt van de rijst bij Appie. Is niet goedkoop trouwens en het smaakt niet als couscous. Het is meer een graan dan een pasta.
 
Ziet er lekker uit.
Maar ander kleurtje dan anders, dus dan moet die smurf van ons het weer niet.
 
Het meeste van weber is simpel. Alleen rond de Amerikaanse feestdagen pakken ze uit.
Wel zijn het vaak dingen die je niet zo snel maakt zoals de quinoa, dat maakt het weer leuk.
 
Met simpel doelde ik ook op de ingredi?ntenlijst, ik ga af en toe wel eens winkelen in Nederland (gewoon C1000 en Albert Heijn vlak over de grens) en wat je daar in de gewone supermarkt vindt kan je niet vergelijken met het assortiment van hier. Wereldkeuken is bij jullie meer ingeburgerd dan in Belgi? vind ik. En jullie hebben v??l ook meer toko's.
 
ChrisMaes zei:
Met simpel doelde ik ook op de ingredi?ntenlijst, ik ga af en toe wel eens winkelen in Nederland (gewoon C1000 en Albert Heijn vlak over de grens) en wat je daar in de gewone supermarkt vindt kan je niet vergelijken met het assortiment van hier. Wereldkeuken is bij jullie meer ingeburgerd dan in Belgi? vind ik. En jullie hebben v??l ook meer toko's.

Het blijft een heikel punt maar kunnen we de grens op de landkaart niet uitgummen vormen we samen het land BENEQ en BBQ-en we allemaal nog lang en gelukkig  :p
 
nooit van dat spul gehoord, maar ziet er smakelijk uit!
 
noskos zei:
Quinoa staat gewoon in de buurt van de rijst bij Appie. Is niet goedkoop trouwens en het smaakt niet als couscous. Het is meer een graan dan een pasta.

Is het droog?
 
Zo ge?ntrigeerd door de Quinoa dat ik helemaal vergeet te vermelden dat het er weer heel smakelijk uit ziet :p
 
Nee, je begint met 1,5x het gewicht aan bouillon en dat wordt allemaal opgenomen. Ik vond het "sappiger" dan couscous.
 
Boldeagle zei:
ChrisMaes zei:
Met simpel doelde ik ook op de ingredi?ntenlijst, ik ga af en toe wel eens winkelen in Nederland (gewoon C1000 en Albert Heijn vlak over de grens) en wat je daar in de gewone supermarkt vindt kan je niet vergelijken met het assortiment van hier. Wereldkeuken is bij jullie meer ingeburgerd dan in Belgi? vind ik. En jullie hebben v??l ook meer toko's.

Het blijft een heikel punt maar kunnen we de grens op de landkaart niet uitgummen vormen we samen het land BENEQ en BBQ-en we allemaal nog lang en gelukkig  :p
Ik heb wel eens het voorstel gehoord om om Limburg aan Belgie te schenken zodat in twee landen het gemiddelde IQ omhoog zou gaan  ::) :p . Dit is echter ook een optie. Hebben onze Zuiderburen ook eens een nationale voetbalploeg bij een eindtoernooi  8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan