Beef en Steak

Weber of kamado..??

ronald

Sprokkelaar
Hallo allemaal
Ik heb zelf al jaren weber BBQ’s in gebruik en heb altijd gezegd dat ik geen kamado ga gebruiken maar ik kijk toch steeds vaker naar de keramische BBQ’s..
Maar wat is nu”beter”…of is t maar net waar je voorkeur ligt..??

wat wil je maken op de barbecue? Houdt je van grillen, een sparerib of iets dergelijks dan is een Webber kettle fantastisch, ben je van de grote stukken vlees, lang garen op lage temperatuur dan is een kamado verrekte handig

Ik maak vaak spareribs en pulled pork…maar ook een heerlijke burger komt geregeld voorbij.
Ik werk al jaren op mijn master touch 57 en dat gaat altijd prima maar de laatste tijd trekken de kamado’s mij wel aan …het is nu nog puur voor oriëntatie

Heb ik ook altijd gezegd, een kamado is overbodig! Ik heb bijna 6 jaar lang mij vermaakt met een MTP, WSM en 2 WGA's en met veel plezier. Toch heb ik sinds een 1,5 maand nu een kamado en die wordt goed gebruikt. Daarnet nog een cake in bereidt en dat was heerlijk!
Het grote voordeel van een kamado vind ik het zuinige gebruik van de brandstof en dat de temperatuur regeling veel stabieler is. Om te zeggen of een kamado beter is dan een Weber.. elke type Q heeft zijn voor en nadelen en dat zal je zelf moeten afwegen of het een toevoeging is met deze mooie hobby.

Ik kan binnenkort een kamado van n vriend van mij overnemen dit is een merkloze kamado dus ik denk dat ik t voor een vriendenprijs je altijd kan proberen

baa7fb7f-995f-4212-932a-72d09a966066.jpeg

Een kamado is niet nodig maar werkt gewoon heel erg fijn.

Als je het geld er voor over hebt is het een extra stuk gemak.

Terug
Bovenaan Onderaan