BasBQ
Beef en Steak

Weber Grill Academy

M

Michel73

Gast
Ik BBQ nu een paar jaar en met behulp van wat boeken, Youtube en dit forum lukt het steeds beter. Ik gebruik nu een Weber Master Touch 57 GBS. Om mijn vaardigheden te verbeteren wil ik een cursus van Weber Grill Academy volgen bij Solbeach. Dat wil ik samen met mijn vrouw gaan doen, die nog geen ervaring heeft met BBQ-en. Zelf wil ik graag de "exclusive" cursus voor gevorderden volgen omdat hier het GBS gebruikt wordt, maar ik weet niet of dat voor mijn vrouw te hoog gegrepen is. Heeft iemand ervaring met deze cursussen en weet iemand of we beter voor de "basis" of toch voor de "exclusive" cursus kunnen kiezen?
 
Als je een weber grill academy wilt volgen dan zou ik zelf voor die van Reitse in Joure gaan, ja dat is niet op Scheveningen maar ik rij er graag een stukje verder voor ;) Reitse legt het heel duidelijk en leuk uit, zijn eten is erg mooi en de hele dag is meer een feestje dan een cursus.
 
Ik heb inderdaad op dit forum vaker gelezen dat het erg goed verzorgd is in Joure, maar daar wordt de basis cursus niet gegeven. En mijn vrouw krijg ik zeker niet mee naar Joure.
 
Alhoewel het in Joure bij Reitse erg leuk is, ga maar naar Solbeach. 90% kans dat ik hem geef  :D
 
Ik heb begrepen dat onze forumsponsor ProBBQshop (Gerard777) ook officieel Weger Grill Academy is geworden, natuurlijk ook een idee, per slot van rekening weet iedereen tegenwoordig waar het pittoreske Zeewolde ligt B-)
 
Bedankt voor de reacties. De locatie staat voor mij echter al vast. Die bepaalt mijn vrouw  ;) Het gaat mij alleen om welke cursus ik moet kiezen (basis of exclusive), aangezien mijn vrouw geen ervaring heeft met BBQ-en en ik nu twee jaar BBQ en vooral meer wil leren over het gebruik van het GBS en Slow Cooking.

De vraag is dus; kan iemand die geen ervaring heeft met BBQ-en deelnemen aan de "exclusive" cursus of kunnen we toch beter beginnen met de "basis" cursus? Of ga ik me dan vervelen omdat ik wel weet hoe je een BBQ aanmaakt, hoe je de deksel gebruikt en wat het verschil is tussen direct en indirect. Het is best veel geld voor een dag, dus ik maak graag de goede keuze.
 
Hi Michel, voor jou zal de exclusive een goede keuze zijn.
 
Hi Michel,


Ik ben zelf drie keer in Joure geweest. Bij de basiscursus wordt veel verteld over de verschillende soorten BBQ's (gas, houtskool, elctrisch), wat is het verschil hiertussen, proef je het verschil, hoe aan te steken, welke accessoires etc. Dit zit niet in de daaropvolgende cursussen. Volgens mij kan je vrouw prima mee (steek jij je GBS toch voor haar aan ;) )
 
Ik heb net nog gebeld naar Joure en daar gaven ze aan dat beginners ook van harte welkom zijn op de "Exclusive" cursus. Omdat er altijd wel een paar deelnemers met minder (of geen) ervaring zijn, nemen ze in het begin kort nog even de basisbeginselen (o.a. direct en indirect BBQ-en) door. Uiteraard doen ze dat niet zo uitgebreid als in de basis cursus. Na de vele enthousiaste verhalen op dit forum gaan we in mei dus toch naar Joure  :) . Dan gaan we wel een andere dag op het strand in Scheveningen liggen  B-)
 
daar ga je geen spijt van krijgen, Reitse is een top kok en top entertainer  :)
 
Ik ben een paar keer in Delft bij barbecue-exclusief.nl geweest
 
De workshops van beefensteak zijn ook erg leuk om te doen!
 
zeer zeker waar
 
Ik heb net op de website gekeken. Ziet er ook erg goed uit. Dat worden dan twee workshops dit jaar. :)
 
Ik heb ook een aantal workshops bij Beef en Steak gevolgd.
Deze waren ook, leerzaam en gezellig (gegeven door Harry)
 
Als je al een paar jaar de BBQ aansteekt dan is de basis zonde van het geld. Ik neem aan dat je vrouw ondertussen al het eea gezien en geproefd heeft dus is ook voor haar een meer culinaire gerichte cursus wat leuker. Zonde is het nooit leuke dag met de Q hpje drankje is altijd goed besteed in mijn ogen
 
Het gaat om de gezeligheid en de recepten, het basis deel duurt een half uurtje en is goed door te komen, heb het zelf al meer dan tien keer gevolgd en blijft leuk ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan