BasBQ
Beef en Steak

Weber Gourmet systeem

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Ik was benieuwd of er mensen zijn die het Weber Gourmet systeem hebben en of ze dit intensief gebruiken? Zo ja welk onderdeel wordt het meest gebruikt?  Het is natuurlijk wel leuk om zoiets te hebben maar het vraagt ook wel weer een redelijke investering als je alles zou willen aanschaffen. Ik zag dat je tegenwoordig zelfs een poffertjes pan voor het systeem kunt kopen. What's next....fondue pan? :p
 
Willem, er zijn diverse leden met Gourmet system, vooral het gietijzeren rooster geeft mooie resultaten.

BTW het is geen poffertjes pan maar een Aebleskiver pan ;)
 
ik heb sinds kort zelf het gbs systeem van weber, juist om dit systeem.
ben nu de Q aan het leren kennen maar heb al wel gezien dat een gewone wokpan zoals gebruikt word in de wokrestaurants ook prima in dit systeem past.
welke onderdelen je het meest gebruikt is denk ik persoonsafhankelijk. en ook daar ben ik nog niet uit wat voor mij prioriteit heeft, ik denk het searrooster of de pizzasteen ;)

succes!
 
Lijkt me een prima uitbreidingen handig , maar heel eerlijk ik heb het nog nooit gemist en maak ook van alles klaar op de Q. (net zoals de rest hier overigens  ;D )
 
WillemHvdW zei:
What's next....fondue pan? :p

Ik heb begrepen dat er een set gourmetpannetjes voor op de bbq aankomt. Kleine skilletjes.
 
maroc zei:
ik heb sinds kort zelf het gbs systeem van weber, juist om dit systeem.
ben nu de Q aan het leren kennen maar heb al wel gezien dat een gewone wokpan zoals gebruikt word in de wokrestaurants ook prima in dit systeem.
Ik vind deze het fijnst om mee te werken. Een simpele plaatstalen wok spotgoedkoop te koop bij chinese toko's. Inbranden is wel nodig.
 
Mw. BBQ68 zei:
maroc zei:
ik heb sinds kort zelf het gbs systeem van weber, juist om dit systeem.
ben nu de Q aan het leren kennen maar heb al wel gezien dat een gewone wokpan zoals gebruikt word in de wokrestaurants ook prima in dit systeem.
Ik vind deze het fijnst om mee te werken. Een simpele plaatstalen wok spotgoedkoop te koop bij chinese toko's. Inbranden is wel nodig.
Deze heb ik al zeker 25 jaar, wel met een ronde bodem ( deze lijkt een platte bodem te hebben). Werkt als een tierelier.
 
Dominique zei:
Deze heb ik al zeker 25 jaar, wel met een ronde bodem ( deze lijkt een platte bodem te hebben). Werkt als een tierelier.
Wauw, die van mij is pas 12 jaar oud. Ik heb ook een ronde bodem. Vind ik fijner met het doorroeren.
 
Ik heb met Sinterklaas voor mijn OTP57 een gourmet rooster + searing grate van de kids gekregen en had daar noeste plannen mee........totdat ik 2 maanden geleden mijn WSM in gebruik heb genomen en die is nu mijn absolute favoriet. Low and slow is perfect...
Maar nu het weer wat beter gaat worden zal direct die searing grate ook wel WELLICHT zijn dienst gaan bewijzen! ;)
 
Ik heb een ronde met "oortjes" dus geen steel. Ook zeker al 25 jaar in gebruik. Net zo oud als mijn rijstkoker :D
 
Frits zei:
Willem, er zijn diverse leden met Gourmet system, vooral het gietijzeren rooster geeft mooie resultaten.

BTW het is geen poffertjes pan maar een Aebleskiver pan ;)
Is dat niet Deens Frits?
 
noskos zei:
Ik heb een ronde met "oortjes" dus geen steel. Ook zeker al 25 jaar in gebruik. Net zo oud als mijn rijstkoker :D
Aha een onvervalste Wadjan.
 
Volgens mij is een wadjang van gietijzer, maar ik kan me vergissen...
 
noskos zei:
Volgens mij is een wadjang van gietijzer, maar ik kan me vergissen...
Yep.....die hebben wij :)

Weliswaar een relatief kleine wadjan, maar wel van gietijzer (wel oranje buitenkant) en met oortjes. Voor zo'n klein ding loeizwaar in ieder geval. Een ring voor op het fornuis of een wokbrander is ook in dit geval noodzakelijk om dat ding te kunnen gebruiken.
Is al in de familie zolang ik me kan herinneren en moet volgens mij zeker 35+ jaar oud zijn.
 
Mw. BBQ68 zei:
maroc zei:
ik heb sinds kort zelf het gbs systeem van weber, juist om dit systeem.
ben nu de Q aan het leren kennen maar heb al wel gezien dat een gewone wokpan zoals gebruikt word in de wokrestaurants ook prima in dit systeem.
Ik vind deze het fijnst om mee te werken. Een simpele plaatstalen wok spotgoedkoop te koop bij chinese toko's. Inbranden is wel nodig.

Die gebruik ik dus ook  :p
 
noskos zei:
Volgens mij is een wadjang van gietijzer, maar ik kan me vergissen...
Wadjan=indonesische benaming
Wok=chinese benaming.
Ik noemde de ronde bodems altijd wadjan en de platte bodems altijd wok.
De wadjan is in ieder geval niet altijd van gietijzer. Wordt wel veel gebruikt.
 
Mw. BBQ68 zei:
maroc zei:
ik heb sinds kort zelf het gbs systeem van weber, juist om dit systeem.
ben nu de Q aan het leren kennen maar heb al wel gezien dat een gewone wokpan zoals gebruikt word in de wokrestaurants ook prima in dit systeem.
Ik vind deze het fijnst om mee te werken. Een simpele plaatstalen wok spotgoedkoop te koop bij chinese toko's. Inbranden is wel nodig.

En brand je die het zelfde in als een gietijzeren rooster met crisco?
 
Dat gaat iets anders, het staat hier beschreven.

http://www.cookfusion.be/inbranden-van-de-wok-ep-28-0.html
 
Je kan het ook gewoon buiten doen op de barbecue ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan