Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb een weber go anywhere gekocht.
Wat een miskoop is dat
Ik had een smoky joe die is veel beter
Je kunt niets regelen tijdens het grillen of je brand je vingers na het grillen kun je hem niet verplaatsen want de deksel zit er los op bij de smoky joe kun je de transportbeugel er op doen en kun je hem heet verplaatsen
Tjah… hele volksstammen toveren de mooiste gerechten op tafel met zo’n WGA… dus ligt het dan aan de bbq of heeft de gebruiker gewoon nog wat oefening nodig?
Je kunt niets regelen tijdens het grillen of je brand je vingers na het grillen kun je hem niet verplaatsen want de deksel zit er los op bij de smoky joe kun je de transportbeugel er op doen en kun je hem heet verplaatsen
hoi hoi..
nou dat is jammer om te horen, maar het goede nieuws is, dat het waarschijlijk gewoon even wennen voor je is.
ik weet niet hoe ervaren je bent?? en wat
ik heb super hot en fast steaks op de wga gemaakt, maar ook 321 ribben, porksteaks en pp 6 uur low en slow. dit gaat allemaal prima. als ik al mijn 10 bbq's weg zou moeten doen en 1 houden dan werd het de WGA.
het vingers branden aan de schuiven is indd een dingetje. je kan ze met een bbq tang of handschoen bedienen, of even op marktplaats bij wga onderdelen. daar verkopen ze bakkelieten knoppen zodat je niet meer brand.
je begint de wga met een kleine starter half vol houtskool. vooral niet te veel als dit goed ondbrand is stort je het uit over de korte kant ( links, ) en dan een gedeelte houtskool wat nog niet aan gestoken is. de lange schuif onder zet je dan op de linker kant half open voor en achter. de rechter kant hou je dicht.
de topvent links boven hou je dicht, en de rechter boven zet je op de helft. kijk vervolgens even wat hij doet en na 20 a 30 min kun je bij regelen, door de onderste shuiven helemaal los te zetten ( of dicht afhankelijk wat je wil natuurlijk.) wil je nog wat fijn afstellen dan zou je dit dus met de top vent kunnen doen.
mocht dit ook niet willen dan kan je altijd nog meer of minder brtandstof toevoegen.
let er wel goed op dat je de deksel er goed op hebt zitten zodat die geen lucht lekt en hierdoor heter word
ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.. blijf vooral lekker proberen, en blijf het vooral ook delen.
Beetje kort door de bocht:
Het ligt niet aan het spulletje maar aan het knulletje.
De WGA heeft zich wereldwijd bewezen als een geweldige BBQ, daar kan een Smokey Joe echt niet tegenop.
Je hebt dus een WGA zonder zijhandvatten, dat weber de zijhandvatten voor de EU markt heeft weg ge-engineered komt omdat er in ide EU een kluns was die een gloeiendhete WGA wilde verplaatsen, zich verbrandde en een rechtzaak aanspande tegen Weber.
Een gloeiendhete BBQ ga je niet verplaatsen, daar komen ongelukken van!!!!
En er zijn BBQ handschoenen op de Markt die je handen beschermen tegen verbranden, want ja een BBQ kan heet zijn.
De draagbeugels voor de WGA zijn de pootjes die je helemaal terug kunt klappen over het deksel, daar klemmen ze ook
en dan kun je hem als een koffertje aan het handvat transporteren, als hij afgekoeld is.
Dat je de temperatuur niet goed kunt regelen, klopt niet, er zijn legio mensen die een PP op een WGA hebben gemaakt, dat betekent minimaal 9 uur stabiel op 120 graden Celssius. Dat ligt dus helemaal aan jezelf.
Dat jij de Smokey Joe beter vindt snap ik niet, zeker met de laatste generaties heeft Weber een Engineering fout gemaakt in het lucht management.
waardoor indirect BBQ-en niet optimaal gaat.
Als ik zo lees gebruik je de WGA alleen om te grillen (direct dus) Dan had je net zo goed een Hibachi kunnen kopen of zo'n weggooi ding van de supermarkt
Zelf vind ik de WGA top. Ja het klopt de temperatuur is niet super te regelen, maar er is iemand op marktplaats die een ander schuif systeem bedacht heeft. Maar eerlijk gezicht gebruik ik hem om te grillen en dat moet bij mij zo heet mogelijk. Wel leg ik niet het hele kolenrooster vol want ik wil ook iets indirect kunnen leggen.
Het niet kunnen verplaatsen kan in inderdaad een uitdaging zijn met de huidige WGA’s, gelukkig heb ik een ouder model met ook nog twee zij handvaten.
Als jij een Smokey Joe fijner vindt gebruik je die toch lekker en verpats je de WGA. Liefhebbers genoeg.
Hier ook eindelijk een WGA gekocht vorige week.
Nog niet gebruikt.
Dat de regel kleppen warm worden was te verwachten natuurlijk.
Handschoenen en of een tang lossen dat op.
Het verplaatsen na gebruik vind ik ook wel een dingetje.
Misschien plaats ik er nog wel handvaten op aan de zijkanten.
Hier ook eindelijk een WGA gekocht vorige week.
Nog niet gebruikt.
Dat de regel kleppen warm worden was te verwachten natuurlijk.
Handschoenen en of een tang lossen dat op.
Het verplaatsen na gebruik vind ik ook wel een dingetje.
Misschien plaats ik er nog wel handvaten op aan de zijkanten.
Ik neem mijn BBQ handschoenen mee en dan kan je hem gewoon verzetten als je wilt.
Met alle risico`s die aan het verplaatsten van een hete BBQ kleven........
Ondanks deze negatieve review doe ik hem nog niet weg .....
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.