BasBQ
Beef en Steak

Weber GBS rooster stukjes afgesprongen

dannycnl

Vuurmaker
Berichten
76
Beste mensen,

Gister voor het eerste mijn nieuwe weber aangeslingerd en was erg tevreden over de Spiff Burgers.
Vandaag het rooster schoongemaakt en het viel me op dat er puntjes van de zilveren "verf" vanaf zijn gesprongen.
Is dit normaal? of is dit een fout van de productie of iets dergelijks.
Het roosters is nooit gevallen of wat dan ook.
Ook zitten de stukjes aan de onderkant de kant waar de briketten liggen en niet aan de bovenkant de grillkant.

Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven..

Groeten danny
 
Lijkt erop alsof het chroom van het rooster bladdert. Dit kan komen, omdat het rooster, roosterspijlen zelf vooraf niet goed "voorbehandeld" zijn en het verchroomproces dus niet naar behoren is gegaan. Door het loslaten van de chroomdeeltjes komt het oppervlak van het rooster bloot te liggen met kans op bijv. roest. Deze kleine stukjes chroom wil je ook niet in je eten krijgen, dus een klacht indienen bij de leverancier en om een nieuw rooster vragen.
 
Thanks mensen voor de snelle reactie, is het de gangbare manier om eerst naar Weber te mailen zodat die contact opnemen met de leverancier (Fonq.nl) in mijn geval.
Of kan ik eerst beter naar Fonq mailen omdat hun mij uiteindelijk de BBQ hebben geleverd.

Groeten danny

Zojuist gebeld met Fonq en moest even een foto sturen hun zoeken dan contact met Weber, dan gaat ik ervanuit dat het opgelost zal gaan worden:)
 
Is een regelmatig voorkomend probleem.
 
Ik heb hetzelfde, de weber dealer hier in enschede regelt ondertussen een nieuw rooster. Ook de WSM waar het deurtje niet goed van is wordt via intratuin geregeld na telefonisch contact met weber.
 
dannycnl zei:
Zojuist gebeld met Fonq en moest even een foto sturen hun zoeken dan contact met Weber, dan gaat ik ervanuit dat het opgelost zal gaan worden:)
Je krijgt netjes een nieuw rooster thuisgestuurd en de oude moet retour, weet ik uit ervaring.

Bij je nieuwe rooster zal dit echter ook weer voorkomen, de enige oplossing is een RVS of gietijzeren rooster....
 
Dus als ik het goed begrijp, zit er bij een BBQ van een adviesprijs van 399 een rooster bij wat eigenlijk niet aan te raden is en waar problemen mee kunnen ontstaan?
Heb nu allemaal accessoires gekocht voor het GBS systeem, dat is straks als ik ooit besluit om een nieuw rooster te kopen dan niet meer te gebruiken is zoals de Sear Grate
 
In duitsland zijn roestvrijstalen roosters te verkrijgen. Ik betwijfel alleen of dit ook geldt voor het gbs systeem
Ben het overigens volkomen met je eens dat dat een minpunt is
 
Ik zie op Amazon.de de edelstahl roosters staan, alleen versturen ze die weer niet naar NL.
GBS roosters krijg ik idd ook niet gevonden.
Beetje vreemd dat wij deze roosters dan hebben en in duitsland ze weer de RVS roosters hebben:/

Weet jij waar je ze net over de grens kan kopen, weliswaar dan niet het GBS rooster.
Of gebruik je zelf ook gewoon de "standaard" roosters
 
Ik heb via amazon.de mijn maverick besteld maar blijkbaar verstuurt dus de betreffende winkel van het rooster dus niet iets naar nederland.

Ik gebruik gewoon het gbs rooster en krijg dus nog een nieuwe.  Bij herhaling van het probleem bel ik gewoon weer naar weber heb ik besloten.

Ik kan je niet vertellen waar in duitsland je deze roosters kunt krijgen.

Succes ermee
 
Thanks voor je antwoord, ik zat aan hetzelfde te denken, als dit probleem weer voorkomt contact opnemen met weber.
Kan me haast niet voorstellen dat hun niet aan een "fatsoenlijk" rooster kunnen komen.

Groeten danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan