BasBQ
Beef en Steak

Web interface reageert niet meer tijdens de run

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
De Heatermeter zelf werkt wel nog en geeft alle settings aan. De run is nu 1,5 bezig en ik heb alles kunnen monitoren op zowel de iphone als de webinterface via de pc.

Echter nu kan ik deze niet meer benaderen. Ik hanteer vaste IP adressen, dus hier kan het niet aan liggen..

wat kan ik nu doen? Is er een mogelijkheid om te resetten zonder dat de statistieken van mijn run verloren gaan?

Weet iemand de oorzaak hiervan?
 
Kun je het IP adres van je HM pingen? Anders stekker eruit en er weer in, dan gaat er niets verloren.
 
Thanks Wolf.

Hij was inderdaad niet meer te pingen. stekker eruit en weer in en alles was weer benaderbaar zonder dat settings weg waren inclusief de statistieken.

Toch vraag ik me nu af wat de oorzaak is: slechte wifi dongel? Hij heeft het 1,5 goed gedaan en ineens weg.

??
 
Helaas is het probleem niet eenmalig geweest, maar 5 keer tijdens 10 uur! Bij deze mijn probleem:

Het probleem is dat ik tijdens de run van 10 uur, een stuk of 5 keer (steeds ongeveer na een 1,5 uur) niet meer de webinterface kon gebruiken of de PID meter app op mijn iphone. Wel kon ik de HM nog gewoon pingen vanaf de PC, maar de webpagina reageerde helemaal niet meer. De HM zelf blijft wel gewoon functioneren.

Pas nadat ik de stekker eruit haalde en weer ein, kon ik weer alles benaderen....maar helaas dan weer voor 1,5 a 2 uur en moest ik weer stekker uit en weer erin doen. Totaal 5 keer.

Hopelijk heeft iemand hier een verklaring voor.
 
werkten de andere services op de PI nog?
kon je bv. nog een SSH doen naar het ip-adres? (kwestie van te weten of het probleem een bepaalde service betreft dan wel de volledig PI)
groeten,
 
Het lijkt er op dat het wifi signaal te zwak is of dat je op een wifi kanaal werkt die ook door een van je buren gebruikt wordt. Je zou om te beginnen even het kanaal van je wifi router kunnen veranderen.

Wat ik begrepen heb van de ontwikkelaar van de HM is dat de HM heeft een verbindingslimiet van 10 sessies, als de wifi steeds wegvalt en weer opnieuw verbind is het mogelijk dat er op een gegeven moment 10 sessies open staan zodat je bij de volgende keer dat het signaal even weg valt niet meer kunt verbinden. Die open sessies worden op een gegeven moment wel weer gesloten door de software zodat dit normaal geen probleem is maar als het te vaak gebeurd krijg je dit soort problemen. Het resetten van de HM sluit natuurlijk ook alle open sessies af.

Gebeurd het ook als je de HM gewoon in huis zet en een tijdje laat draaien ?
 
als het probleem de sessielimiet is, dan moet de SSH toegang nog altijd gewoon werken.
is de beste test die je kan doen volgens mij.
Als het ip-adres nog te pingen is, is op dat moment de wifi gewoon ok.
(ping laten lopen is altijd handig om te zien of je wifi soms weg valt of niet... "ping x.x.x.x -l 1500 -t" )

grtz,
 
WIFI te zwak kan niet , aangezien ik een extra acces point heb hangen op 10 meter afstand zonder muur ertussen.

Kan ik zelf de sessies zien die gemaakt worden? Dan kan ik zelf zien of deze gevuld worden.

Ik zal om zaken uit te sluiten mbt wifi, eens bekabeld proberen.

tevens als het weer gebeurd, zal ik testen of ik nog een ssh verbinding kan opzetten.

Bedankt heren voor de snelle reacties....

Firmware update??
 
wimpie007 zei:
als het probleem de sessielimiet is, dan moet de SSH toegang nog altijd gewoon werken.
is de beste test die je kan doen volgens mij.
Als het ip-adres nog te pingen is, is op dat moment de wifi gewoon ok.
(ping laten lopen is altijd handig om te zien of je wifi soms weg valt of niet... "ping x.x.x.x -l 1500 -t" )

grtz,

Ik heb constant een ping -t laten lopen en kreeg geen enkele time out!
 
dan maar hopen dat de SSH/telnet/... nog werkt.
in dat geval is het enkel maar een probleem met 1 service.
is de pi onbereikbaar is er mogelijks een groter probleem. (maar nog niet vooruitlopen daarop...)
grtz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan