BasBQ
Beef en Steak

Wat voor skillet aanschaffen?

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Ik heb inmiddels al een volle kast met bbq accessoires. Maar er ontbreekt echt nog wel een gietijzeren koekenpan (laag). Ik gebruik nu vaak de deksel van mijn dutch oven, maar deze is niet helemaal stabiel door het handvat in het midden van de deksel.

Nu zijn er varianten zonder handvat, met 2 handvatten(zoals een wok), koekenpan modellen. Er er zijn ook verschillende maten.
Ik heb zelf een large kamado en krijg graag advies over wat voor type en welke grootte ik het best kan aanschaffen en multifunctioneel kan gebruiken.

Ik hoor graag jullie adviezen.
 
ik heb er 2. Een kleintje met steel om wat uitjes of een sausje op te warmen. De petromax FP20 is dat geloof ik. Heel handig pannetje
en voor bonenschotels, nachoschotels, aardappeltjes, e.d. een wat grotere, de petromax FP35H. Perfecte maat voor op het rooster (57cm) en met dubbele handgrepen zodat de steel geen plaats inneemt.

Van tevoren ook goed gekeken wat ik precies nodig had, zeker niet te klein gaan zitten, maar ook niet onnodig groot.
Het zijn echt perfecte pannen. Heerlijk om mee te werken. En net wat Kazango zegt, ook gewoon in de keuken. Zelfs mijn vrouw gebruikt die kleine regelmatig omdat het zo een fijn pannetje is. (die grote is een beetje zwaar denk ik ;) )

succes met je keuze
 
Ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande commentaren. Zelf heb ik een Valhal 30cm. Die heeft geen steel, maar twee handgrepen. Lijkt me ook veiliger. Ik heb het idee dat als je pan een steel heeft, dat je dan eerder geneigd bent om die met je blote handen beet te pakken. 😳

Als je BCC maakt, kun je hem gebruiken als stabiele ondergrond en hou je genoeg ruimte over voor gebakken krieltjes bijvoorbeeld. Als je stoofgerechten maakt is het een heerlijke pan om je vlees vooraf een lekker kleurtje te geven.
Perfect voor de bbq, maar ook voor in de keuken. Kan op het fornuis, maar ook in de oven. Lekkere commercial zo hé? 😄
 
Ik heb ook de Valhal 30cm, zonder steel. Wilde er perse eentje zonder steel, mijn kleine pan met steel neemt bijna even veel ruimte in als ik de deksel dicht heb. Ik zou zeker voor een steelloze gaan!
26c4099381c6c586cc642e3754dcc0be.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Big Green Egg skillet en plancha, die er als deksel precies op past. Ze passen precies op de Kamado Joe junior dus zeker op een large kamado.

De plancha zet ik ook vaak in op het gasstel binnen, als ik een leuke grillstreep wil hebben zonder BBQ.

Groeten van Robert
 
Ik heb verschillende van die skillets. 1 kleine van 16 cm, Petromax FP25h. 5 cm hoog en de grilplaat van Weber (31 cm) welke in het GBS rooster past. De skillet van Weber is niet zo hoog. Zodoende de FP25h er nog bij gekocht.

Ik gebruik ze wel in de over, maar durf ze ivm krassen niet op de inductieplaat te zetten. :unsure:

 
Dank jullie wel voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan