BasBQ
Beef en Steak

Wat moet nu mijn vervolgproject zijn

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Nu de kleine dingen lukken, hamburger, warm gerookte zalm, beenhammetje enz. wil ik weer een stapje verder gaan.

Maar wat is nu een handige nieuwe stap/uitdaging om te maken?

Ik heb de temperatuur van de Q nog zeker nog niet prima onder controle dus het moet nog niet te moeilijk zijn  :D

Ik houd me aanbevolen voor net-geen-beginner-suggesties :)
 
Spareribs volgens de Easterwood methode, en daarna low&slow.
En natuurlijk de BCC, voor je stickertjes verzameling!
 
De BCC heb ik wel aan gedacht. Maar... ik krijg geen hele kip weggewerkt  B-) Ben ook nooit zo'n fan van kippepoten of een hele kip omdat het toch altijd wel wat aan de droge kant is, en ik ben iemand die al zijn vlees heel sappig wil hebben  :D

Ik vraag in restaurants ook altijd expliciet of ze het vleesch niet te lang willen bakken maar mals en sappig houden  :>

De spareribs easterwood is misschien wel een goede optie!

Maar dan direct wat vragen:

-De spareribs moet je neem ik aan bij de slager halen? En wat moet ik dan bestellen/vragen: gewoon spareribs?
-Welke rub en glaze is handig om mee te starten? Bij voorkeur kant en klare zakjes/potjes ;)
 
Een bcc hoeft helemasl niet droog te zijn, tenminste dat is mijn ervaring.
wat spare ribs betreft lees wat hier op het forum en Noskos heeft ook een hele uitleg.
Het is hier echt lezen is weten  :)
veel plezier want je zou er honger van krijgen......
 
Idd, hier al meerdere BCC gemaakt en gelukkig nooit een droge kip gehad.
En de Easterwood ribs zijn erg lekker.
 
Beercan Chicken en dan eerst je kip in de pekel zetten voor extra vocht.
 
Beercan chicken en lekker een nachtje in de pekel en kruiden is inderdaad een kip met een krokant korstje en lekker sappig gaar vlees, een aanrader. Heeft weinig met de doorsnee kip te maken.
 
Ik zou ook voor de BCC gaan! Er kan eigenlijk weinig fout en dat pekelen werkt echt!!
 
Had ik net een ribbetjes rek besteld  :D

Maar BCC dus eerst lees ik  B-).

Maar even zoeken bij de receptenafdeling naar een pekel/kruiden voor het beestje. Ik ben heel benieuwd. Dit zou dan de eerste kip in mijn leven zijn die niet droog is :) En ach heel duur is een kip dan ook weer niet.
 
dromer1967 zei:
Had ik net een ribbetjes rek besteld  :D

Maar BCC dus eerst lees ik  B-).

Maar even zoeken bij de receptenafdeling naar een pekel/kruiden voor het beestje. Ik ben heel benieuwd. Dit zou dan de eerste kip in mijn leven zijn die niet droog is :) En ach heel duur is een kip dan ook weer niet.

Als je gewoon een goed recept volgt, zoals bijvoorbeeld op Noskos zijn site, dan is er niks droogs aan!!  :)
 
Eigenlijk is BCC best gemakkelijk en heeeeel eeg lekker!!!!
 
En na de BCC aan de pulled pork.
 
Volg de recepten maar die haar al voorbij zijn gekomen. Dan moet het al raar lopen wil dat mis gaan. En na je eerste BCC wil je geen andere kip meer. Nou ja, of het moeten al kip lolly's zijn of shiny wolk wing's of zo veel andere lekkere kip recepten die hier de revue paseren.
En als je bij de slager (of bij Beef and Steak) gewone spareribs of buikribben (ongemarineerd) bestelt kun je je helemaal uitleven met je eigen rubs of de kant en klare uit de handel.
Succes, en hou ons op de hoogte :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan