BasBQ
Beef en Steak

Wat meer ruimte in de weber gemaakt

Blacklegend

Stoker
Berichten
300
In den beginne was ik bezig met een UDS, komt er ineens een 57 cm Weber in de aanbieding voorbij.
Toen werd het balkon al snel vol.
Ik heb nu een middenweg gevonden en de Weber en de UDS gecombineerd:

Photo-0115.jpg

Photo-0116.jpg


Er is nu plek voor het standaard rooster + 2 extra roosters
Aankomend weekend maar eens testen of dit werkt, heb al een Procureur van een kleine 2 kilo klaar liggen in de koeling :D
 
*BOW* geweldig gemaakt!

Je hebt dus de tussenring van een olievat gemaakt, heb je die met een bepaalde verf behandeld?
 
Da's een beste, die ziet er goed uit  :p Die zou ik ook wel op mijn Q willen.
 
Ik heb inderdaad een olievat precies middenin de verdikking doorgeslepen en heb aan de buitenkant hammerite er op gesmeerd, binnenkant ff ingesmeerd met olijfolie tegen het roesten.
Daar komt verder vanzelf wel een vette laag op
 
Ja hoor, geweldig gemaakt, BBQAart en ik hebben daar ook aan zitten denken, volgens Noskos kun je die verhogers ook kopen.
Maar zelfbouw is natuurlijk wel echt custom made
 
Ik heb inderdaad een olievat precies middenin de verdikking doorgeslepen en heb aan de buitenkant hammerite er op gesmeerd, binnenkant ff ingesmeerd met olijfolie tegen het roesten.

Told you so Frits, voor een spit ;-)

Ik zat al een tijdje met dit idee te spelen om op die manier een ring voor een grillspit te maken (dat ik heel off topic nog steeds op moet meten bedenk ik me nu  :-[)

Mooi gedaan hoor! 
 
Je moet wel een dicht vat hebben denk ik, want ik heb een vat met spanband en daar past de deksel van een weber niet op. Er zit toch wat verschil in diameters bij die vaten.
 
zoiets zie ik wel zitten voor een spit.
 
Dit was wel een vat met klem, volgens mij sluit de deksel wel aardig af hoor.
Onderkant sluit zowiezo goed af.
Zaterdag komt de proef op de som, dan gaat de de hens er in :)

PS. Spit is wel een goed idee trouwens, waar had ik ook al weer gelezen waar ze die voor een schappelijke prijs hadden liggen...
 
Zijn verschillende online shops die losse grillspits verkopen, en de action heeft er schijnbaar ook wel eens één op batterijen.
 
Ow ja, die van de action had ik inderdaad al eens wat over gehoord.
 
Blacklegend zei:
Dit was wel een vat met klem, volgens mij sluit de deksel wel aardig af hoor.
Onderkant sluit zowiezo goed af.
...

Die grilspit van Weber lekt aan alle kanten, dus die van jou sluit sowieso beter af!
 
Gaaf hoor, leuk uitgevoerd, liep ook al met zo'n idee rond haha.
 
Kewle mod!
 
@Noskos,
begin niet aan die batterij motortjes, ze zijn niet sterk genoeg en de batterijen zijn snel leeg.
zoek een oude Moulinex grill en sloop daar de motor uit
 
Deze wil ik mezelf ook maken! Mooi gedaan.
Wat voor een vat heb je hier voor gebruikt?
 
Ik heb een standaard 200 liter oliedrum gebruikt met een losse deksel, maar ik hoorde hier van de heren dat een drum met een vaste bovenkant beter aansluit op het deksel van je Weber.
Gewoon door slijpen en een kleurtje geven. paar boutjes er doorheen vanaf de buitenkant om je rooster op te leggen.
 
Ik zou de deksel meenemen als je je vat gaat kopen, dan kun je testen of hij past!
 
Terug
Bovenaan Onderaan