BasBQ
Beef en Steak

Wat is een goede marinade injector?

 
 

Dennis1984

Vuurmaker
Berichten
61
Ik ben op zoek naar een goede marinade injector. Hebben jullie tips?

Ik heb deze gezien. Iemand ervaring mee?
http://www.barbecueparadijs.nl/barbecue/marinade-spuit/

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb hem ook en werkt gewoon goed.
zit alleen snel verstopt als er wat kruiden in de injecteervloeistof zit maar ik denk dat ze dat allemaal wel hebben.
 
Eas zei:
Ik heb hem ook en werkt gewoon goed.
zit alleen snel verstopt als er wat kruiden in de injecteervloeistof zit maar ik denk dat ze dat allemaal wel hebben.

Het zou mij niets verbazen als al die simpele injectors uit dezelfde fabriek komen en dan in een doosje gaan met een bepaald merkje erop.....
 
Die simpele injector werken voor niet al te regelmatig thuisgebruik (af en toe een pulled porkje ofzo) heel prima. Enige waar je even erg in moet houden is dat de spuit redelijk vlot kan verbuigen omdat er een gaatje in de zijkant van de naald geslepen is. Daar is de naald wat gevoeliger voor verbuigen. Dus niet ongeduldig zijn en half bevroren vlees proberen vol te spuiten zoals ik :)
Ik heb nu een RVS versie van Vuur en Rook, maar de Point virgule werkt ook. Heb ik ook gehad. Alleen daar kwam na een jaar een barst in de spuit en die begon te lekken.
 
Welke heb jij dan Jeroen? Ik zie 2 RVS.  Mijn injector heeft hetzelfde als die van jou, hij scheurt/lekt. Dus ik mag weer eens op Buy Now drukken van mezelf =))
 
Haha, ook meteen even gekeken... bij die goedkopere lijkt de naald alsnog op een plexi-plastic koppeling gedraaid te worden, lijkt mij juist kwetsbaar... die duurdere kan ik niet goed bekijken maar lijkt eigenlijk als twee druppels water...  :(
 
Wow, die is mooi!
 
Toevallig van de week meteen 4 van die Point Virgule gekocht bij Cook & Co, waren daar nu 5.95 per stuk.

 
Dominique zei:
Welke heb jij dan Jeroen? Ik zie 2 RVS.  Mijn injector heeft hetzelfde als die van jou, hij scheurt/lekt. Dus ik mag weer eens op Buy Now drukken van mezelf =))
Ik weet niet precies welk merk het is uit mijn hoofd, Dominique, maar hij zit in een plastic doosje samen met twee verschillende injectienaalden. Ik heb dat ding ooit 'live' bij vuur en rook gekocht als impulsaankoop toen ik daar een worstworkshop deed. Was een duur dagje achteraf.
Maar als je Martijn dan weer helemaal blij ziet kijken met al dat geld in zijn zakken maakt dat veel goed hoor :)
 
Naar aanleiding van dit draadje en de reactie van Noskos ben ik in Amerika aan het shoppen geweest.
De Spitjack Magnum kit, wat een apparaat

DSC_6619_zpsbmknxs7e.jpg


DSC_6620_zpskirvayp5.jpg
 
Laatst heb ik mijn Babi Pangang ge?njecteerd met een RVS injectiespuit van een maatje van me, werkte wel ok maar toch.....
 
structor zei:
Da's een heule mooie Ewald, ik heb die van Dennis ook een vastgehouden (zijn injector he...)
Zijn "injector", tuurlijk. Wat anders?  B-)

Maar zeker een mooi ding hoor, die spitjack
 
Vandaag voor het eerst de Spitjack Magnum Injector gebruikt.
Wat een fijn apparaat en door de doseerschijf die erop zit spuit niet alle injectievloeistof om je oren als je de naald terugtrekt.
Een geweldige aanwinst die ik een ieder kan aanraden ook al is hij best prijzig ben ik van mening dat ik wel veel waar voor mijn geld heb gekregen.
Noskos, bedankt voor de tip.
 
Graag gedaan! Is een hele fijne injector!
 
Zo, die ziet er prettig uit! Spitjack dus.
Ik heb 'm nog niet, dus ik ga nu de keuken soppen. Het zit weer op het plafond zeg maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan