BasBQ
Beef en Steak

Wat is een goed en betaalbaar alternatief voor de iGrill 2?

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Ik heb een iGrill 2 aangeschaft maar die ga ik retourneren. De bedoeling is dat ik in de woonkamer de temperatuur kan monitoren dus draadloos. Maar met de iGrill 2 heb ik dan al geen bereik meer. Er zit dan ??n muur tussen en hemelsbreed 2-3 meter afstand. Dat schiet dus niet op.

Weet iemand een goed draadloos alternatief met een wat beter bereik? Liefst zou ik er dan wel 2 probes op aan willen sluiten. En misschien moet ik maar opgeven dat het in een app op je telefoon te monitoren is :(
 
Maverick heeft top bereik maar geen appje...

Zelf gebruik ik zowel de maverick maar steeds vaker mijn heatmeter! Deze is regelmatig te bestellen op dit forum :)
 
Ik volg dit draadje even. Ben ook nog opzoek naar een goede thermometer. Tot voor kort dacht ik dat de igrill perfect was, maar ik lees ook steeds vaker minder positieve ervaringen
 
RWMJ zei:
Ik volg dit draadje even. Ben ook nog opzoek naar een goede thermometer. Tot voor kort dacht ik dat de igrill perfect was, maar ik lees ook steeds vaker minder positieve ervaringen

Het kan heel goed specifiek voor mij zijn hoor. Anderen hebben er geen moeite mee. Maar in mijn huis lukt het dus helaas niet.

Misschien moet ik dan maar gaan voor een Maverick ET-733. De vraag is echter of het bereik daarvan dan wel goed is?
 
@Ceriel

Ik bedoel ze hebben geen appje op WiFi  :D
 
Maverick, topthermometer
 
Ik heb een Maverick ET-733 TOP. kan gewoon bij de buren (zeker 25 meter verderop )gaan zitten en nog steeds goed bereik.
 
Mooi ding idd! Alleen 4u op de batterij is dan wel weer jammer. En een richtprijs van $159... Dan begint het dicht bij een heatermeter te komen
 
E-Hoog zei:
Mooi ding idd! Alleen 4u op de batterij is dan wel weer jammer. En een richtprijs van $159... Dan begint het dicht bij een heatermeter te komen

4 uur is inderdaad wat kort. Aan de andere kant heb ik liever vier uur wel bereik dan 12 uur geen bereik :)

Inderdaad begint de prijs wel richting de heatermeter te komen. Mocht die er weer binnen afzienbare tijd komen is er ook grote kans dat die het wordt. Dan ben ik ook meteen voorbereid op regelen met een ventilator. Maar geen idee of en wanneer er weer een ronde komt :(
 
Nadeel Vd maverick vindt ik dat je geen pit probe kunt aansluiten.

Is mij verteld bij rookoven online.

Bij de Igrill 2 wel.

 
De maverick heeft zogenaamde hybride probes, dus geschikt voor vlees en bbq.

Op zich maakt het mij niet zo heel veel uit. Een pit probe reageert wat langzamer dan een vleesprobe. Dus als je de vleesprobe gebruikt voor de pit zie je de temperatuur wat graden heen en weer schommelen. Iets waar ik persoonlijk prima mee kan leven  B-)
 
Toevallig ontdekt dat de Maverick 732 op dezelfde frequentie werkt als bijvoorbeeld de Klik-Aan-Klik-Uit apparatuur. Deze bedien ik met een Domoticz pakket en een RFXcom transceiver.
Dan kan je dus ook hele mooie grafieken inzien, alarmen instellen (via email, SMS, Pushover etc.). Je kan dan met je smartphone of tablet aan de andere kant van de wereld je temp. nog checken..... Maar of dat veilig is....


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan