BasBQ
Beef en Steak

Wat gooi jij in je barbeque.

Waar laat jij je barbeque op branden?


  • Totaal aantal stemmers
    0
En wat voor merk is dat dan Drossie?
 
Ik stook Dammers en vind ze samen met Ecobrasa TOP, weber briketten vind ik persoonlijk een waardeloze briket, ruften ontzettend en geven een hele berg as.
Als je de volgende dag het deksel van je Q haalt komt er ook nog eens een verschrikkelijke lucht je tegemoet, daar heb je met Dammers en Ecobrasa absoluut geen last van.
 
Ben wel blij dat ik geen stroomdraadje aan mij Q heb hangen ;).
 
noskos zei:
En wat voor merk is dat dan Drossie?

Goed te doen van prijs en volgend de verpakking is minstens 80% van de zak groter dan 8cm!

001-1.jpg


002-1.jpg


003-2.jpg


004-3.jpg
 
Ik zag de zakken liggen gisteren toen ik een doos ribben aan het halen was.
Heb nog getwijfeld om mee te nemen...
 
Dank je! Handig om te weten wanneer ik overstap op keramisch.. deze maand nog niet in ieder geval, had maar €7,50 in de Staatsloterij ;)
 
Ik stook 95% houtskool

Black Ranch voor in de Primo (Low en Slow)
Horeca Select voor in the BGE Mini (Hot and Fast)

Ecobrasa voor de WGA


 
Castelli zei:
Ik stook 95% houtskool

Black Ranch voor in de Primo (Low en Slow)
Horeca Select voor in the BGE Mini (Hot and Fast)
Merk je dan zo'n verschil in prestaties dat je ze beiden voor verschillende doeleinden gebruikt? Ik heb die Horeca Select nu 1x gebruikt voor low&slow en dat beviel me super.
 
Ik stook momenteel ook bonfire kokos van de sligro. Zit nog steeds in de test fase, heb ook al een doosje eco's op gestookt en een zakje weber en een doosje fire-up...

Moet zeggen dat de eco's me nog het beste zijn bevallen alleen zijn ze gewoon een stuk duurder.

Bonfire doet het ook goed maar roken idd iets meer. Denk dat het voorlopig pech is voor de buren en ik nog ff een paar zaken bonfire bij ga halen.
 
Ik heb zojuist Bonfire kokosbriketten gehaald en dit zijn niet dezelfde briketten als ongeveer een jaar geleden. In de oude zakken zat een plastic binnenzak, die zit er nu niet in, en op de buitenkant stond "A-Kwaliteit", en er staat nu "Professionele Horeca Kwaliteit". De structuur van de briketten is ook anders. De oude waren heel glad en ovaal, deze zijn wat grover van structuur en rond van vorm. Ik ga ze vrijdag gebruiken en zal m'n bevindingen hier neer zetten.
 
Dat zijn dezelfde als Dammers, wat waren de totale porto kosten?
 
Bezorgkosten waren  €12,56
Daar kan ik het zelf niet voor doen
 
Bedankt voor de info, daarvoor laat ik ze ook maar bezorgen :D.
 
Gisteren Ecobrasa briketten gebruikt! Doen het prima! Ik was in de veronderstelling dat deze niet zouden vlammen. Maar wellicht is 't bij speklappen onmogelijk om vlammen te voorkomen?
Ik had een halve Weber starter gevuld en we hebben met 5 man prima wat stokkies, lapjes en worstjes kunnen eten. Volgende keer misschien nog minder briketten gebruiken want ze gaan lang mee zo te zien.
 
Als ik speklapjes doe of zoals bij mijn picanha dan heb ik met kokosbriketten ook last van vlammen, dat hou je met zoveel vet gewoon niet tegen.
 
Mij huidige voorraad, hiermee kom ik wel de winter door

IMG_0722.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan