BasBQ
Beef en Steak

wat ging er bij jou mis tijden eens bbq sessie?

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
hier kunnen we al onze missers kwijt.
Leuk om te zien hoe iedereen wel eens de plank mis slaat, maar nog meer om van elkaar te leren denk ik
 
Zodra er een misser is zal ik deze posten, tot nu toe is alles goed gegaan gelukkig. Maar eens moet de eerste keer zijn.... ::)
 
Ik blijf het grappig vinden.... Verkering zegt  " er rookt iets" waarop ik hem toesnauw " ja mafketel dat is het vlees"....
DSC03506.jpg



DSC03507.jpg


Maar nee, het was de vlonder die in de fik stond.....  ;)
 
Toen ik net mijn bbq had. Eerste sessie kip op blik. Gasten uitgenodigd. Alles volgens de site van noskos. Vond zelf dat het wel wat meer mocht roken. Zo'n drie handjes hickory later was ik tevreden. Een voldaan roker zeg maar. Helaas heeft niemand van de kip gegeten....
 
Ik maak geen fouten ;) Volgend mij heb ik pas nog iets gepost dat niet helemaal lekker ging, weet alleen niet meer wat, heb ik er al uitgebliept.

Weet wel een keer dat ik bij mijn broer in de tuin de WGA op een tafeltje had neergezet, dat was vrij glad en bij het schoonborstelen van het rooster viel de WGA tussen de tafel en de houten schutting. Gelukkig was het vochtig die dag en kon ik heel snel alle briketjes wegvegen....
 
Gister vloog er nog een stuk pizza door de kamer...
1 van de jongens wilde het bordje 'iets' te enthousiast aan mama geven...

Wel eens een klein stukje zwart omdat ik niet op zat te letten, dat snij ik dan maar weg.
Maar echte missers, of schuttingen en vlonders onder de brandplekken, zo goed ben ik nog niet... ::)
 
Ik was onlangs iets te enthousiast het rooster van de weber aan het borstelen, terwijl de kolen de boel al lekker warm hadden. Pats wiel eraf, weber maakt slagzij, Emiel grijpt (gelukkig het handvat). Ik heb daarna behoorlijk lang meneer Weber met zijn k**t*n brakke onderstelletjes lopen vervloeken, ben maar opgehouden toen mijn jongste naar buiten kwam om polshoogte op te nemen waarom papa zo'n lawaai maakte.
 
structor zei:
Ik was onlangs iets te enthousiast het rooster van de weber aan het borstelen, terwijl de kolen de boel al lekker warm hadden. Pats wiel eraf, weber maakt slagzij, Emiel grijpt (gelukkig het handvat). Ik heb daarna behoorlijk lang meneer Weber met zijn k**t*n brakke onderstelletjes lopen vervloeken, ben maar opgehouden toen mijn jongste naar buiten kwam om polshoogte op te nemen waarom papa zo'n lawaai maakte.

LOL! De lach van de dag is weer op zak... (Visueel ingesteld, ik zie dit helemaal voor me...)
 
20130531_185152_zpsb6f01a24.jpg

Het plan hier was cedar planked zalm, nou, die was wel gelukt. Maar van de puree van zoete aardappel (experimentje uit eigen hoofd: bataat koken, pureren en aanmaken met klein beetje ketjap, cayennepeper en kaneel) was niet iedereen even gecharmeerd. Leek nogal op behangerslijm...
Smaak was overigens wel ok, dus misschien gaat dit ooit de inhoud worden van een zoete aardappelpureequiche ofzo, wie weet. Dit zijn dus van die work-in-progress dingen waar ik de mensen waarbij ik het aan durf zo af en toe mee confronteer. Ach, soms zit het w?l mee :D
Maar de vis en salade maakten veel goed in dit geval.
 
Tuurlijk gaat er wat mis bij iedereen

*Cuisine niet op orde, te gaar en daar ben ik echt doodziek van (gebeurt me gelukkig zelden nog)
*Product niet in orde, Zeewolf is vers 100x lekkerder dan uit de vriezer.
*Kruiden of marinade valt tegen, maar dat is onderdeel van het leerproces
*Recept niet goed gevolgd, laatst garnalen/spek burgers gemaakt maar de structuur was veel te grof en daardoor niet lekker.

Maar de eters hier in huis weten dat ik op maandag of donderdag meestal iets nieuws probeer
En ja......dat is wel eens  "anders"

8)

Maar ze weten ook dat het uiteindelijk vaak een weg is naar heerlijk eten, dus ze accepteren het zonder heel veel morren
 
Vol trots mijn DigiQ aangesloten op de WSM en de boel aangestoken. Arrogant tegen mijn vrouw gezegd dat het nu ging gebeuren en ik lekker achterover in de stoel ga hangen. Minion methode toegepast en hoppa gaan met die banaan.
Tenminste dat dacht ik. Na een half uur was de temp 70 C en knipperde de DigiQ volop en liet de pit viper zich goed horen. Hmmm...... toch gestart met te weinig kooltjes ? De snelstarter gevuld wat kolen erin en bijvullen die handel. Jawel temperatuur gaat nu omhoog. De vrouw keek mij een beetje verwonderd aan want dit was toch "zo een goede aanwinst ?" die had er duidelijk meer van verwacht.
Maar hee.... wie is hier nou de Pitmaster ! tsss......
Na een kwartiertje kijken........ en jawel de temperatuur was weer gezakt naar 70 C  ???
Mopper de mopper de mopper...... alles nakijken en met een rood hoofd het schuifje voor de ventilator opengeschoven zodat de lucht ook daadwerkelijk de WSM ingeblazen wordt  ::)  ....Zucht....
 
Boldeagle zei:
Vol trots mijn DigiQ aangesloten op de WSM en de boel aangestoken. Arrogant tegen mijn vrouw gezegd dat het nu ging gebeuren en ik lekker achterover in de stoel ga hangen. Minion methode toegepast en hoppa gaan met die banaan.
Tenminste dat dacht ik. Na een half uur was de temp 70 C en knipperde de DigiQ volop en liet de pit viper zich goed horen. Hmmm...... toch gestart met te weinig kooltjes ? De snelstarter gevuld wat kolen erin en bijvullen die handel. Jawel temperatuur gaat nu omhoog. De vrouw keek mij een beetje verwonderd aan want dit was toch "zo een goede aanwinst ?" die had er duidelijk meer van verwacht.
Maar hee.... wie is hier nou de Pitmaster ! tsss......
Na een kwartiertje kijken........ en jawel de temperatuur was weer gezakt naar 70 C  ???
Mopper de mopper de mopper...... alles nakijken en met een rood hoofd het schuifje voor de ventilator opengeschoven zodat de lucht ook daadwerkelijk de WSM ingeblazen wordt  ::)  ....Zucht....

Haha tot op heden win jij het Mike!
 
Er gaat hier ook regelmatig wat mis, maar tot nu toe geen echte bloopers. Op z'n hoogst is het eten iets te gekarameliseerd, of we eten een uurtje later of zo.
 
De weber netjes aangestoken, rooster schoon branden en ik ben klaar om voor de hele familie te bbqen, maar zie dat de aspan vol zit en vraag me niet waarom maar het leek me handig om het even snel te doen met rechts half schuin onder de ketel door.... maar goed om een lang verhaal kort te maken mn familie kent weer wat nieuwe woorden en de rest van de straat weet dat de ketel ook erg warm is aan de onderkant.
 
Ik heb gisterenavond de as van de WGA in de kliko gegooid, de ecobrasa's (oude lichting) waren echter nog niet geheel gedoofd en als gevolg daarvan had ik opeens een groene kunststof smoker!  ;)
Gelukkig op tijd gezien en even de tuinslang erin gehangen en de zaak gesust geblust.
Door de priv? omstandigheden i.v.m. een zieke in de familie toch even van slag af geweest... :)
 
Wie weet hoe lekker dat smaakt, kliko kunststof in plaats van rookhout... ::)
 
Maand geleden haalde ik het rooster van mij 'ei' met de clip maar deed dat ongeveer in het midden i.p.v. aan de zijkant... en dan houdt je hem natuurlijk niet recht...

Of hoort ie thuis in het draadje "I love GRILLMARKS" ;D


 
Terug
Bovenaan Onderaan