BasBQ
Beef en Steak

wat eten voor de nachtdienst met collega's

 
 
 

Fastforward

Vuurmaker
Berichten
79
Iedere shift tijdens de nachtdienst zorgt een collega voor wat eten en nu was het mijn beurt en dus ging de bbq aan.

2* 3 kg boston Butt volgens het wedstrijd recept van Noskos.


na het trimmen en injecteren en kruiden mochten ze een nachtje rusten in de koelkast.


De volgende ochtend samen op de BBQ.


en er waren wat appelhout chunks toegevoegd.


en vlak voor het in pakken zag het er zo uit.


en zo zag het eruit na het pullen.


en nog een grafiekje van de heatermeter.


en voor op de broodjes heb ik ook nog wat coleslaw van Dominique gemaakt.


en het viel in goede aarde want alles was tot en met het laatste beetje op.

 
Geen leftovers?  :-O :-/ :blush:
 
Zo is nachtdienst geen straf hoor! Damn, dat ziet er lekker uit!
 
Lekker hoor, helemaal volgens het boekje!
 
Nog vacatures daar?
 
Ohh wa lekker! Heb je een BGE-L en ik zie dat jij de heat deflector braaf inpakt met zilverfolie? Tegen de spatten neem ik aan?

Heb je een legenda bij de heater meter afbeelding? Ik zou graag willen weten wat de lijntjes betekenen. Een gokje..
ik zie dat je 2 meat probes hebt en 1 pit probe;
Meat probes zijn denk ik de glooiende lijnen
Pit probe is oranje?
Geel is kap open?
Lichtblauw is denk ik fan speed?
En de andere kleuren (dunne rode lijntje, donkerblauwe tour de france afdaling?)
 
Gilles zei:
Ohh wa lekker! Heb je een BGE-L en ik zie dat jij de heat deflector braaf inpakt met zilverfolie? Tegen de spatten neem ik aan?

Heb je een legenda bij de heater meter afbeelding? Ik zou graag willen weten wat de lijntjes betekenen. Een gokje..
ik zie dat je 2 meat probes hebt en 1 pit probe;
Meat probes zijn denk ik de glooiende lijnen
Pit probe is oranje?
Geel is kap open?
Lichtblauw is denk ik fan speed?
En de andere kleuren (dunne rode lijntje, donkerblauwe tour de france afdaling?)

@Gilles,

het dunne rode lijntje is de ingestelde temperatuur en de donkerblauwe is de temperatuur van de heatermeter zelf en de andere had je helemaal correct.

het zilver folie is ook om de deflector te beschermen want dat is niet makkelijk schoon te krijgen op afbranden na dan.

Frank
 
Terug
Bovenaan Onderaan