BasBQ
Beef en Steak

Waaslander

Waaslander

Tondelzoeker
Berichten
2
Me maar even geregistreerd want kom hier de laatste tijd geregeld als ik op zoek ben naar BBQ gerateerde zaken .

De BBQ word hier eigenlijk minimum om de 4 weken aangestoken het jaar rond (werk 3/4 weekends) .

BBQ is een gewoon goedkoop model zoals deze
https://www.intratuin.be/intratuin-...-san-antonio-ii-zwart-70-x-58-x-106-8-cm.html De aslade is schuifbaar en bij mij
zit er ook een schouw in waarvan je de lucht afvoer/afvoer ook kunt regelen .

Een keramische BBQ staat nog op het verlanglijstje al was het maar bij erg koud weer gemakkelijker op temperatuur te komen en houden .

Op nieuwjaardag een varkensschouder op de BBQ gedaan (7kg ) Viel eigenlijk wel mee en de gasten vonden het erg lekker . Maar zelf vond ik toch wat minpunten .
- Was de bedoeling aan het spit te doen ,een spit op voorhand gekocht en gemonteerd in BBQ . Maar stuk vlees was te groot of BBQ te klein dus deze maar gebakken op rooster . Door de stress dat deze niet snel genoeg zou klaar in het begin te veel gestookt en daarna eigenlijk ook vrij hoog gebleven in temperatuur . Dus eigenlijk een 2 uur over .

De nostalgie is
- Beenham aan het spit en nu na meer dan 10 af en toe er na te zoeken en het op een onverwacht moment gevonden . Vroeger waren hier enkele personen die op kermissen en zo stonden met beenham aan het spit (op hout BBQ)
- Mijn eerste BBQ herinneringen zijn eigenlijk bij de jeugdbeweging woudlopers keuken . Put graven en daar vuur in stoken en daarna rooster er op en vlees grillen, dus beginnen met hout te stoken .

Een Oklahoma is dus eigenlijk wat goed bij mij zou passen vermoed ik . Alleen de standaard die ik steeds vind zijn geschikt voor als brandstof houtskool (kleiner modellen). Erg beperkte dikte van het metaal . En zou eigenlijk optie opstoken met hout open willen
houden.

Daardoor zou het een zelfbouw worden waarschijnlijk . Stookkamer overschot metalen traanplaat staal 5/7 mm. En kookgedeelte inox biervat 60 liter . Maar eerst het nog even bestuderen .

Hoop dat jullie nu toch al een beeld hebben van mij Mvg Geert
 
Hoi ben ook net nieuw hier, het is een leuk forum, welkom en geniet van je BBQ veel brand plezier

Chris
 
Welkom Geert!
 
Welkom op het forum. Bent al goed bezig lees ik.
 
Welkom Geert.
Ben altijd jaloers als ik zie wat andere mensen met hun eigen handen weten te maken, maar veel succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan