BasBQ
Beef en Steak

Waar kan ik op forel vissen?

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Hallo allen,

Ik wil graag op forel gaan vissen. Ik zie dit ook als een dagje uit. Ik ben geen visser maar dat lijkt me leuk om een keer te doen en vervolgens deze te bereiden op de BBQ. Heeft iemand tips waar ik dat het beste zou kunnen doen? (Wel in Nederland ;))

Ik kan e.e.a. vinden op google, ik hecht echter meer waarde aan jullie mening.
 
forellenvijver Schutskuil Oirschot
Landgoedvisserij Someren in Someren
Leenarts in Achtmaal

Wat bedoel je met ik hecht meer waarde aan jullie mening ??
Geloof je google niet :ROFLMAO:
 
Wat bedoel je met ik hecht meer waarde aan jullie mening ??
Geloof je google niet :ROFLMAO:

Haha ik hecht inderdaad meer waarde aan de fijnproevers, de leden van dit forum dan aan een gemiddelde mening.
Ik schat jullie veel hoger in 🙏
 
In het Geestmerambacht zijn ook forellen uitgezet (en worden ook gevangen ), echter is dit een flinke plas water dus resultaat is niet altijd gegarandeerd.
Verder heb ik nog wel eens gevist bij Toms Creek. Ligt ook lekker centraal (Lelystad). Grote zalmforel gevangen. Kleine vijvers dus meer kans op vis.
 
Mijn eerste ingeving is zoek een forellenvijver in je omgeving en ga daar vissen. Ze hebben daar vaak visspullen liggen en je kunt er altijd ook forel kopen.
 
Ik zou het ook moeten googelen. Succes met de vangst.
Als de forellen op de Q gaat, bel je maar ff. Kom ik een forelletje proeven.
 
Ik neem aan dat je wilt gaan vliegvissen? Anders kun je ze net zo goed kopen

Zeker wanneer je niet kunt vliegvissen, is er toch nog iets van een uitdaging op een forellenvijver..
 
Google geeft best wel nuttige info ;) meestal🤣
 
Ik neem aan dat je wilt gaan vliegvissen? Anders kun je ze net zo goed kopen

Zeker wanneer je niet kunt vliegvissen, is er toch nog iets van een uitdaging op een forellenvijver..
Ik was in het buitenland in een vijver aan het vliegvissen op forel. Alles wat je vangt moest je meenemen. Dat was dus niet de bedoeling er vielen vele forellen af. Toen kam er een groep uit een bus. Kregen stokken met een lijn en mais op de haak. Ik ving geen vis meer. Tot ik aan mijn vlieg ook een maiskorrel deed. Ja die imitatie zat niet in mijn doos. Ik kan je verzekeren dat hengels en bindmaterialen veel duurder is dan elke week een forel kopen. Het is een hobby die mag wat kosten.
Hier een linkje met bijna alle viswateren waar forel in zit https://vliegvissenineuropa.nl/Nederland/forelvijvers-tabel.php
 
Thanks allemaal, ik hen nog nooit vlieggevist, of is het gevliegvist?
Ik laat nog van me horen (y)
 
Thanks allemaal, ik hen nog nooit vlieggevist, of is het gevliegvist?
Ik laat nog van me horen (y)
Een goede raad, dan zou ik eerst maar eens droog gaan oefenen gewoon in een plantsoentje of zo want het is wel de bedoeling dat je je vliegje neer kan leggen daar waar de vis zit want anders vang je gegarandeert niets, veel succes i.i.g. ;)
 
Thanks allemaal, ik hen nog nooit vlieggevist, of is het gevliegvist?
Ik laat nog van me horen (y)
Vliegvissen is niet noodzakelijk hoor. Heel veel forelvijvers (visputten) waar ook hengels en voer etc verhuurd worden. Je kunt dan bv. met Powerbait of kunstaas vissen. Wel zijn er vijvers waar er speciale vliegvisvijvers zijn, maar die hebben meestal ook andere vijvers ... Meestal wordt er per persoon een x-aantal vissen in het water gedaan en dan kun je vissen. Of je wat vangt ligt natuurlijk aan jezelf... 😉 Als je vis mee wil nemen, moet je wel een naar een vijver gaan waar dat ook mag (ligt voor de hand maar toch...) Er komen steeds meer vijvers waar je de vis terug moet zetten. Ik weet niet waar je woont, maar De Berenkuil in Nijkerk, Wild in Reutum, De Kool in Heelweg (lastig) zijn putten waar goed te vangen is.... Hoe dan ook: Veel plezier... 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan