BasBQ
Beef en Steak

Waar en welke kruiden om zelf een (basis) Rub te maken

Turkse super, online kruidenbaron, markt, toko
 
Ik gebruik enkel nog granulaat.
Poeder brokt zeer makkelijk en dan wordt het onbruikbaar.
Voor dit soort dingen heb ik een kleine gladde glazen vijzel, als er al eens iets klontert dan gaat dat even door de vijzel en dan is het wer ouderwts poeder en kan je het weer goed doseren.
De vijzel heb ik ooit eens ergens voor een euro op een rommelmarkt gevonden.
 
Ik gebruik ook dikwijls vijzel.
Daar kan ik het granulaat ook tot poeder malen.
De look en uien poeder die ik had in een potje was een blok geworden die ik niet meer uit het potje kreeg.
 
Ik gebruik voor de kruiden vaak de potjes uit de super. Lege groetenpotjes zijn dan de opslag voor zelfgemaakte rubs.
(En ja soms heb ik te weinig plek in t keukenkastje)
 
Ik heb hier ooit zo een rekje eens gekregen van cole & mason dat kan ronddraaien, was gevuld.
Ik heb daar standaard tijm, oregano, paprika, basilicum in staan. En dan nog 4 met een eigen mengeling provencaals, beetje meer spaghetti kruiden achtig, zo heb ik altijd wel wat staan. Maar er kan echt niet veel in.

Nu ik heb hier ook nog zo een strooier of 2 staan van oxo dacht ik, alleen echte grote chilivlokken die kunnen er soms niet door. Maar als je dat weet. Deze gebruik ik wel dikwijls als ik iets bijkruiden tijdens het bakken ofzo, en als het niet op is, gaan dat in de 2 overgebleven potjes van cole & mason en gebruik ik dat wel ergens de komende week

Nu als je echt veel wilt maken. Ik koop altijd van die grote dozen paprika, tijm etc. Net nog meegenomen van de winkel, effe uitspoelen als ze leeg zijn et voila je kan die ook gebruiken.
 
Ik gebruik voor de kruiden vaak de potjes uit de super. Lege groetenpotjes zijn dan de opslag voor zelfgemaakte rubs.
(En ja soms heb ik te weinig plek in t keukenkastje)
Dat doe ik ook, alle kleinere potjes zoals mosterd, sambal, pindakaas en dergelijke gaan als ze leeg zijn mee bij de afwas, etiket er af en dan heb je er een mooie voorraad pot aan, ik heb ook een potje met een geperforeerd deksel die ik als strooier gebruik.
Ruimtegebrek in de kastjes heb ik ook, maar dat is denk ik tegenwoordig een standaard (luxe) probleem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan