BasBQ
Beef en Steak

W.G.A.

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo bbq ers.

Omdat ik voor het bereiden van kleine dingen niet altijd de grote bbq wil aansteken overweeg ik de aanschaf van een W.G.A.
Zijn er ervaringen met deze bbq.
Ik hoor het graag.

Grts, Hans.
 
Laat ik net zo zeggen, de mensen hier die hem hebben lopen er mee weg. De mensen die hem niet hebben zijn er naar op zoek. Zoek hier op de site eens op WGA ( zonder puntjes ertussen) en dan kom je van alles tegen. Ik heb er twee. Een in gebruik, en een in reserve. Voor het geval dat.....
 
Wat Dominique zegt. Je kunt nooit genoeg WGA's hebben :) 

Je kunt op een WGA eigenlijk alles wat je op een grote ketelBBQ ook kunt, maar dan natuurlijk met minder volume.  Het is een prima grilletje waar je toch aardige bonken snel vlees op kwijt kan (ik gaarde er in Italie vorig jaar nog een T-bone op van ruim een kilo), maar met een beetje handigheid kun je er ook een hele kip in garen.

Tip: in Duitsland zijn ze standaard iets goedkoper dan hier, mocht je daar in de buurt zitten. Maar in NL kom je ze ook regelmatig in de aanbieding tegen. Kwestie van de boel een beetje in de gaten houden.

Mijn WGA gaat op reis altijd helemaal vol met rookhout/aanmaakblokjes/tangetje/thermometer/alufolie etc en dan heb je een kant-en-klaar alles-in-??n BBQ doosje dat netjes vierkant in je kofferbak past en waar je bij aankomst bij wijze van spreken gelijk mee aan de slag kunt.

Heb je 'm al besteld, of moet ik nog even doorgaan :)
 
 
Spatchcocked kan natuurlijk ook. Maar dat is maar een kleintje, Dominique ;)  De boerderijkip die ik in de C?vennes had gekocht was zo'n 2x zo zwaar denk ik. Die moest in de lengte op het onderste rooster en daar pasten de kolen nog maar net omheen.

Maar deze foto vat het hele WGA gevoel wel in ??n beeld samen.  En dat je terwijl zo'n kippetje ligt te garen zo'n doosje lokale wijn op tafel hebt staan waar je dan steeds een glaasje uit kan tappen tot je niet meer weet hoe je heet enzo.

Oh, man, nog maar zo'n 7 weken, dan mag ik ook weer :D
 
Dit was in Itali?, een paar jaar terug. Wat je zegt. Het ultieme WGA en vakantiegevoel. Ik kan zelfs aan de tegels zien welke camping het was..... Wij moeten nog even wachten maar het komt eraan woop woop!
 
Bedankt voor de info met mooie foto's van de wga's

Ik heb er gelijk een aangeschaft, was bij de Praxis in de aanbieding.  ;) :) !!!

Grts,  Hans.
 
Hans zei:
Bedankt voor de info met mooie foto's van de wga's

Ik heb er gelijk een aangeschaft, was bij de Praxis in de aanbieding.  ;) :) !!!

Grts,  Hans.
Jammer.... Waardeloze aankoop!  =)) =))
 
Ceriel zei:
Hans zei:
Bedankt voor de info met mooie foto's van de wga's

Ik heb er gelijk een aangeschaft, was bij de Praxis in de aanbieding.  ;) :) !!!

Grts,  Hans.
Jammer.... Waardeloze aankoop!  =)) =))

@admins: maakt ceriel een geintje of meent hij het? In het geval,van het laatste...een ban voor een week?  :D ;) :-O hahaha.

Een wga is zo'n aanwinst!
 
santino zei:
Ceriel zei:
Jammer.... Waardeloze aankoop!  =)) =))

@admins: maakt ceriel een geintje of meent hij het? In het geval,van het laatste...een ban voor een week?  :D ;) :-O hahaha.

Een wga is zo'n aanwinst!



Ceriel heeft een offici?le waarschuwing gekregen. Pek en veren bewaren we tot de volgende meeting =))


Gefeliciteerd Hans, daar ga je ENORM veel plezier van krijgen!
 
Hallo Rusty.

De aanbieding was bij Karwei.
De prijs was 82 Euro.

Grts,  Hans.
 
82 is een koopje!

ik kocht die van mij vorig jaar voor 89 euro. Sindsdien gebruik ik hem vaak als tafelbbq om gezellig rond te zitten, om eens snel een biefstukje te grillen of het eenvoudige grillwerk. Low en slow is ook nog prima haalbaar!

ik gebruik hem vaak ook als extra vuur voor als ik bv hamburgers maak voor een grote groep. Dan gaat er een grote braadslede op de WGA om de uien te bakken :).

Kan je ook prima gebruiken om stukjes kaas koud te roken
Mijn ouders overwegen nu om een WGA op gas te kopen omdat je in frankrijk vaak geen BBQ mag aansteken...
 
Hoi Pinoamigo.

Omdat deze bbq voor mij nieuw is even een vraagje.
Als je wat op low en slow bakt, hoe heb je dan de lucht schuifjes ongeveer staan?

Gtrs,  Hans.
 
Low & slow is lastig op een wga vind ik, maar het kan wel. Ik kan het een beetje. Mijn ingredienten zijn : kleine kolenstarter, ecobrasa's. Aanpak: een aantal dry runs doen moet de hoeveelheid kolen en pielen met de schuiven. De onderste schuiven zul je niet heel ver open hebben, meestal aan de bovenkant heb ik 1 schuif dicht.

120 graden krijg je dan echt voor elkaar. Alleen zal je af en toe moeten bij vullen. Dat is op zich met een kleine kolenstarter zo gedaan. De resultaten zijn redelijk, maar moet bekennen dat ik nooit super lange sessies heb gedaan. Daar heb ik een wsm voor.
 
O.K.

We  gaan wat uitproberen, dank voor de tip.

Grts,  Hans
 
Hans zei:
Hallo Rusty.

De aanbieding was bij Karwei.
De prijs was 82 Euro.

Grts,  Hans.

Dat is een mooi prijsje!
 
Was een geintje natuurlijk! De WGA is mijn beste aankoop tot nu toe, hier brandt-ie gemiddeld 3x/week....

@Dominique: graag bewaren tot de wintermeating, en dan alleen op mijn hoofd  :D
 
Ik wil mn wga niet meer kwijt. (Mn andere Q's ook niet trouwens)
Wga is echt een topaankoop. Om de doodeenvoudige reden dat hij mee kan op vakantie.


Ooow man nog 8 weken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan