BasBQ
Beef en Steak

Vulbus - worststopper

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.614
Momenteel gebruik ik een vulbus van Aliexpress, simpel dingetje, doet wat het moet doen maar er kan maar 900ml gram in.

Dat is eigenlijk te weinig om handig te werken.

Nu zoek ik dus eentje van een liter of 5, lijkt mij voor de hobbyist maar wat moet ik kopen?

Horizontaal of verticaal, daar begint het al mee.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Tjsa, als je geen budget erbij hebt wordt het lastiger bedenken. Ik heb zelf deze, gaat 3(?) liter in en dat bevalt prima.
Als je echt vaak worst maakt zou ik naar een verticale kijken, maar die zijn een stapje (of 2) duurder
 
Tjsa, als je geen budget erbij hebt wordt het lastiger bedenken. Ik heb zelf deze, gaat 3(?) liter in en dat bevalt prima.
Als je echt vaak worst maakt zou ik naar een verticale kijken, maar die zijn een stapje (of 2) duurder
zo eentje heb ik nu ook, doet op zich wel wat het moet doen.

Budget, prijs/kwaliteit primeert boven het budget, maar geef liever 150€ uit aan iets degelijk dan 30€ aan een prul.
het moet geen elektrische zijn met weeg en slingersysteem, gewoon een degelijke manuele voor de goede hobbyist
 
Sorry Stijn, dit berichtje is alleen maar om te laten weten dat ik mee ga lezen naar de reacties.

Grappig wel, ik zou dezelfde vraag juist aan jou stellen.. :)


Edit: wat is uberhaupt het voordeel van verticaal tov horizontaal?
 
Sorry Stijn, dit berichtje is alleen maar om te laten weten dat ik mee ga lezen naar de reacties.

Grappig wel, ik zou dezelfde vraag juist aan jou stellen.. :)
haha, grappig, welja, ik heb in de avondschool met professionele toestellen gewerkt (wel elektrisch met weeg en slingersysteem, aanduwen met je bovenbeen zodat je 2 handen vrij hebt) en dan begint een ali prul toch snel op de zenuwen te werken :).
 
ik zie dat Dhr Wateetons er ook een verkoopt.

Ik geloof niet dat hij (boven allen anderen) een slechte worstvuller zou verkopen vanaf zijn eigen site.
klopt, ik wou niemand de pap in de mond geven/bevooroordelen maar als er geen nuttig advies kwam was ik zinnes er eentje van Beeketal te kopen. Die mannen hebben toch wel een stevige reputatie en qua prijs is die zelfs nog goedkoper.
ook mogelijkheid te kiezen horizontaal of verticaal.

Deze

komt dan wel nog verzondkosten bij en dan kom je voor de 5L versie op 182.50 euro
 
Laatst bewerkt:
zo eentje heb ik nu ook, doet op zich wel wat het moet doen.

Budget, prijs/kwaliteit primeert boven het budget, maar geef liever 150€ uit aan iets degelijk dan 30€ aan een prul.
het moet geen elektrische zijn met weeg en slingersysteem, gewoon een degelijke manuele voor de goede hobbyist
Je had het over 900 ml, die van mij is echt wel ff groter. Maar goed, als budget (en ruimte) niet het grootste punt is zou ik voor die verticale Duitser hierboven gaan
 
Ik heb er een van Beeketal gehad, die was kwalitatief wel goed alleen achteraf te groot, een 5 liter bus is voor de hobbyist genoeg en handzamer. Er blijft altijd nog wel een hoop worstdeeg achter wat je er niet door kan persen.
 
Je had het over 900 ml, die van mij is echt wel ff groter. Maar goed, als budget (en ruimte) niet het grootste punt is zou ik voor die verticale Duitser hierboven gaan
Ik bedoelde gram en niet ml, en die daar afgebeeld van 2lbs heb ik ook, heb jij dan zo een rechtopstaande van 5lbs (=2.2kg)?

Die kost op amazan dan 73€, maar 2,2kg, lijkt mij nog aan de kleine kant, ik twijfel nog tussen en 3kg en 5kg met een lichte voorkeur voor de 5kg.

Als ik het zo bekijk vind ik 73€ veel geld voor iets wat me toch niet 100% gaat aanstaan.
Budget is eenmalig, maar als je bij ieder gebruik er zit op te sakkeren vind ik 1€ zelfs al teveel.
 
Hoeveel kg kan ik ongeveer kwijt in 3 en in 5 liter?
Ik overweeg al heel lang zo'n ding omdat het vullen met de kitchenaid molen gewoon niet helemaal lekker gaat, maar maak soms batches van 2 kilo vlees.. heb ik dan aan 3 Liter genoeg of moet ik t dan alsnog in 2 keer doen?
 
Hoeveel kg kan ik ongeveer kwijt in 3 en in 5 liter?
Ik overweeg al heel lang zo'n ding omdat het vullen met de kitchenaid molen gewoon niet helemaal lekker gaat, maar maak soms batches van 2 kilo vlees.. heb ik dan aan 3 Liter genoeg of moet ik t dan alsnog in 2 keer doen?
daar haal je inderdaad een goede aan, had dat over het hoofd gezien 2 lbs = 0.9kg.

maar die Beeketal is liter en niet kg, als ik snel het soortelijk gewicht van vlees opzoek blijkt dit +/- 750 te zijn maw, 1 liter vlees is maar 750gram => die van 5 liter kan 3,75kg vlees aan.

Kan iemand dit bevestigen?
 
Ik kan er zeker 2 kg in kwijt. Is een 3 liter variant. Alleen verkopen ze die niet meer via zie ik nu :ROFLMAO:
2021-12-09 14_41_53-Bestellingen en nog 4 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge.jpg

Dit is volgens mij dezelfde geen idee of er iets in NL verkrijgbaar is, toen zat amazon nog niet in NL.
 
Hey Stijn, je wordt weer bedankt.
Beeketal site staat al sinds jouw comment open..
Het is dat ze de 3L Verticaal niet op voorraad hebben op het moment anders was ik weer wat geld armer haha
 
Hey Stijn, je wordt weer bedankt.
Beeketal site staat al sinds jouw comment open..
Het is dat ze de 3L Verticaal niet op voorraad hebben op het moment anders was ik weer wat geld armer haha
3L is maar 2,25kg, ik neig naar de 5l, das 3.75kg.

Als de transportkosten niet zo duur waren geweest was ik ook een hoop € armer geweest maar een vulbus rijker :confused:
 
Nou, iemand bekend met het merk Maxima?

Reviews zien er goed uit, bedrijf bestaat al even en eigen TD.. lijkt niet mis te zijn.
 
En bedankt. Ik vrees dat ik Sander opvolg als slachtoffer van dit topic. Ik irriteer me nu ook mateloos aan het vullen met de kitchenaid attachment. Fantastisch accessoire om te malen maar het vullen op zo'n hoogte is een ramp zonder 4 armen. Ik hou het even in de gaten 😁
 
En bedankt. Ik vrees dat ik Sander opvolg als slachtoffer van dit topic. Ik irriteer me nu ook mateloos aan het vullen met de kitchenaid attachment. Fantastisch accessoire om te malen maar het vullen op zo'n hoogte is een ramp zonder 4 armen. Ik hou het even in de gaten 😁

ik voel een groepsaankoop aankomen :ROFLMAO:
 
ik voel een groepsaankoop aankomen :ROFLMAO:

Daar zat ik net ook aan te denken alhoewel ik niet verwacht dat het meer dan een paar euro p.p. op zal leveren.

Nou, iemand bekend met het merk Maxima?

Reviews zien er goed uit, bedrijf bestaat al even en eigen TD.. lijkt niet mis te zijn.

Het ziet er inderdaad prima uit. 24/7 support als ik worsten maak vind ik wel top. Dan wil je toch gewoon om 3 uur 's nachts worsten gaan draaien en hulp vragen!
 
Daar zat ik net ook aan te denken alhoewel ik niet verwacht dat het meer dan een paar euro p.p. op zal leveren.
En dan vervolgens wegrijden met de benzine door bij elkaar op te halen, haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan