BasBQ
Beef en Steak

Vraagje: Pulled pork Jord style

 
 

BuKu78

Kooltjesharker
Berichten
218
Ik ga zondag voor de pulled pork van Jord. Echter in augustus 2016 heb ik een hele hoop vaud gedaan en na 13 uur hem alsnog gepuld op 78 graden omdat ik er klaar mee was.

Snap inmiddels dat ik toendertijd heel veel fout heb gedaan. Echter toen had ik ook een procereur. Maar 25 graden verschil tov dome temperatuur, was een behoorlijke fout.

Vraag:
Moet ik nu wel of niet mijn procereur van 2 a 2,5 inspuiten?

Vorige keer heb heerlijk genoten (en fam) maar weet nu de temp veel beter te handelen.

Vragen vragen. Heb het vlees zaterdag, en wil zondag (each time) starten. En de zone overleven.

Live draadje sws. Good or bad. :) tips welcome


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb de laatst niets ingespoten maar wel elk uur gesprayed (appelsap en appelciderazijn ). Vergelijkbaar gewicht duurde zo'n 16 uur in totaal (niet ingepakt).  Suc6 ermee, heb geduld....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
https://youtu.be/36ygbiSKT6k

Kijk pulled pork the movie.....met temp. Rapporten erbij en recept.....nederlands

4.7 kg.....
Niet ingespoten, wel gesprayed.
Niet ingepakt.
15.5 uur van 2 grdn naar 88 graden.
Gemiddelde roostertemp. 110/115 grd.

Geduld kerel........

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Meerdere malen Noskos wedstrijd recept Pulled Pork gemaakt, dit gaf mij tot nu toe wel het beste resultaat. Sowieso ook wel qua planning weet ik goed waar ik aan toe ben, 5uurtjes of 74 graden en dan de glaze aanbrengen en na 2 uur inpakken en door naar 88 graden keen.

Btw ik injecteer wel  :)+-9 a 11 uur nodig
 
Imperial Guard zei:
Meerdere malen Noskos wedstrijd recept Pulled Pork gemaakt, dit gaf mij tot nu toe wel het beste resultaat. Sowieso ook wel qua planning weet ik goed waar ik aan toe ben, 5uurtjes of 74 graden en dan de glaze aanbrengen en na 2 uur inpakken en door naar 88 graden keen.

Btw ik injecteer wel  :)+-9 a 11 uur nodig



Imperial Gard  +1
 
Hans zei:
Imperial Guard zei:
Meerdere malen Noskos wedstrijd recept Pulled Pork gemaakt, dit gaf mij tot nu toe wel het beste resultaat. Sowieso ook wel qua planning weet ik goed waar ik aan toe ben, 5uurtjes of 74 graden en dan de glaze aanbrengen en na 2 uur inpakken en door naar 88 graden keen.

Btw ik injecteer wel  :)+-9 a 11 uur nodig



Imperial Gard  +1

Imperial Gard, Hans, +1
 
Gewoon halveren, scheelt aanzienlijk in tijd. Ik heb meestal een procureur van 1,5 kg in 6 ? 7 uurtjes klaar en smaakt net zo lekker. Ik pak hem overigens wel in als hij ongeveer 74C is.
 
Als je het vlees inpakt tijdens de zone (of al een stuk eerder) dan neemt de bereidingstijd met enkele uren af en raakt dermate weinig vocht kwijt dat injecteren niet nodig is. Sinds ik inpak nooit meer een eindsaus nodig gehad in ieder geval.
 
Malt007 zei:
Als je het vlees inpakt tijdens de zone (of al een stuk eerder) dan neemt de bereidingstijd met enkele uren af en raakt dermate weinig vocht kwijt dat injecteren niet nodig is. Sinds ik inpak nooit meer een eindsaus nodig gehad in ieder geval.


Helemaal mee eens maar..........injecteren doe ik niet alleen voor het inbrengen van vocht, ook kan je hierdoor wat extra smaak aan het vlees toevoegen.  ;) !
 
Tx voor alle tips!

@hans op welke temperatuur pak jij hem meestal in?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb eigenlijk elke keer pas ingepakt toen de bark naar mn zin was. Heb ook elke keer temp gemeten toen het geval was en dat elke keer tussen de 70 en 75 graden.
 
BuKu78 zei:
Tx voor alle tips!

@hans op welke temperatuur pak jij hem meestal in?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Rond de ?70 gr. C
Vaak gaat de temperatuur dan (even)  :D  niet omhoog en als er een mooie bark is pak ik hem in.
Soms in een dubbel velletje aluminium folie tegen evt. lekken.
 
Tx.  Vlees ligt klaar. Nu toch een vraag. Ik injecteer hem bewust niet. Wel of niet vanavond al in de rub zetten?

Of pas zodra de bbq op temperatuur gaat komen. Maakt het uberhaupt uit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zeker vanavond in de rub zetten.
Hoe langer hij in de rub staat des te meer kan de smaak in het vlees trekken, zeker als je niet injecteert.
Rubben en stevig in de folie inpakken.
 
Tx. We gaan beginnen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
f58a698043ab97e1bc3c070da3dbc664.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Veel plezier!
 
Ik zou nog eens sparen voor een mooie overzichtelijke specerijen kast of plank aan de muur, werkt veel makkelijker dan een kratje.  :D !

Veel succes morgen. :) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan