BasBQ
Beef en Steak

Vraagje ?! Pulled pork 1.5 kilo

Thommysparta

Tondelzoeker
Berichten
5
Goedeavond, ik hoop dat iemand het antwoord nog weet voordat ik mijn wekker zet. Ik ga morgen pulled pork maken op de wedstrijd manier van Noskos. Alleen gebruikt hij daar 2.5 kilo met de stel regel. 5 uur of 74 graden wat eerder komt. Ik ben bang als ik een kilo minder er morgen op leg die 74 graden al binnen 3 uur is en dat we morgen om 14:00 al aan tafel moeten 😅 heeft iemand enig idee hoelaat ik ongeveer zal moeten beginnen om rond 18:00 te eten met 1.5 kilo pulled.

Vandaag voor het eerst geïnjecteerd dus het varkentje is gevaccineerd 🤣
 
Ik zou die regel aanhouden.
Als hij vroeger klaar is goed inpakken in handdoeken in een frigo box, dan blijft hij een aantal uren goed warm.
 
Beter iets te vroeg klaar, dan te laat zou ik zeggen. In een koelbox kun je de pulled pork nog lang warm houden. Ik heb nog maar 2x pulled pork gemaakt, maar bij mij ging de run 2x compleet anders.
 
Goedeavond, ik hoop dat iemand het antwoord nog weet voordat ik mijn wekker zet. Ik ga morgen pulled pork maken op de wedstrijd manier van Noskos. Alleen gebruikt hij daar 2.5 kilo met de stel regel. 5 uur of 74 graden wat eerder komt. Ik ben bang als ik een kilo minder er morgen op leg die 74 graden al binnen 3 uur is en dat we morgen om 14:00 al aan tafel moeten 😅 heeft iemand enig idee hoelaat ik ongeveer zal moeten beginnen om rond 18:00 te eten met 1.5 kilo pulled.

Vandaag voor het eerst geïnjecteerd dus het varkentje is gevaccineerd 🤣
Mijn 1e pulled pork was met een stukje vlees van 800gr en duurde even lang dan een latere run met een Boston butt van 4,5kg.
Je kan ongeveer de tijden uit de wedstrijd manier aanhouden, wanneer je toch sneller klaar bent dan verhoopt kan je zoals @Stijn aangeeft je ingepakte vlees in een aantal handdoeken wikkelen en het een aantal uren warm houden in een koelbox.
 
Nu is op tijd opstaan nooit verkeerd....😉.
Maar hou maar de genoemde tijden aan en de adviezen in voorgaande reacties. Vlees op de Q moet je niet jagen.
Succes,vergeet niet om foto's te maken en alvast smakelijk eten.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk heb je wel kunnen slapen voor je run van vandaag

het zijn richt tijden, het vlees bepaald.
Maar zoals al aangegeven, beter eerder beginnen en lekker inpakken dan “te laat” klaar
 
Even kleine update, de pulled pork ligt er nu 4 uur en 40 minuten op en we zitten op 73 graden kerntemperatuur. Dus maar goed dat ik vanmorgen toch gewoon om 8 uur begonnen ben. Bedankt ! Foto's en verhaaltje volgen
Screenshot_20210606-124222_EasyBBQ.jpg
 
Spannend zo he, jebent lekker bezighoor! Nu nog fotos van de q!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Altijd leuk. En dan in 15 minuten is het weer weg. 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan