Beef en Steak

Vraagje over de pelletgrill

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coll
  • Startdatum Startdatum

Coll

Kooltjesharker
Vorige week heb ik mn eerste pellet grill aangeschaft. Super blij natuurlijk ondanks hij niet duur was (gamma)

Nu wil ik dit weekend voor het eerst pulled pork maken van procoreur.
Recept en zo heb ik allemaal.
Maar ik vraag me af hoeveel pellets ik moet gaan gebruiken. Ik heb 18 kg appelhoutpellets aangeschaft maar geen idee hoeveel pellets zo'n grill verwerkt per uur.
Weet iemand dat?
b101b4e17a8ff7c310cd0daf55c45d7f.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Geen idee maar als ik googel dan zegt Weber dat hun pellet bbq 0,5 tot 1 kg pellets per uur verstookt ;)

Mooi ding, veel plezier ermee en laat ons meegenieten van de plaatjes 👍

Geen idee maar als ik googel dan zegt Weber dat hun pellet bbq 0,5 tot 1 kg pellets per uur verstookt ;)

Mooi ding, veel plezier ermee en laat ons meegenieten van de plaatjes
Dank je wel.
Dat van Weber had ik ook gevonden maar aangezien dit geen weber is vroeg ik me dat af.

Als het vlees gelukt is zal ik zeker wat plaatjes maken.

Was je van plan weg te gaan? Anders gewoon af en toe even kijken hoe ver hij is toch? Lijkt erop dat je gewoon de klep open kan doen en bij kan vullen, toch?

Wel een geinig ding als ik 't zo zie.
Je hebt aan 18kg iig genoeg hoor.

Ff test draaien?
In houtskool verstook ik in 8 uur op 120 graden niet heel veel houtskool.
Geen idee wat de calorische waarde is van een kg houtskool TOV een kg pellets

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Was je van plan weg te gaan? Anders gewoon af en toe even kijken hoe ver hij is toch? Lijkt erop dat je gewoon de klep open kan doen en bij kan vullen, toch?

Wel een geinig ding als ik 't zo zie.
Je hebt aan 18kg iig genoeg hoor.
Nee ik ga niet weg maar zou het wel fijn zijn als ik tussendoor even mn ogen dicht zou kunnen doen.
Tuurlijk hou ik dat wel in de gaten maar toch liever safe than sorry qua aantal pellets

Mooi apparaat. Benieuwd naar het resultaat!
Site van Noskos zegt het volgende: Het verbruik is een beetje afhankelijk van het merk, maar op lage temperaturen is het verbruik zo’n 450-500 gram per uur en dat kan oplopen naar 900-1400 gram per uur op vol vermogen.

Bron:

Succes met de PP

Mooi apparaat. Benieuwd naar het resultaat!
Site van Noskos zegt het volgende: Het verbruik is een beetje afhankelijk van het merk, maar op lage temperaturen is het verbruik zo’n 450-500 gram per uur en dat kan oplopen naar 900-1400 gram per uur op vol vermogen.

Bron:

Succes met de PP
Dank je wel

Ik zou hem zeker even een keer een half uur goed heet laten worden om alle oliën, vetten etc even weg te branden.
hoeveel past er in je hopper? En zit er misschien een sensor op die waarschuwt als je pellets bijna op zijn?
Met een gemiddelde zak (9kg) moet je een heel eind komen denk ik. Anders is hij wel heel erg duur in het gebruik.

Ik zou hem zeker even een keer een half uur goed heet laten worden om alle oliën, vetten etc even weg te branden.
hoeveel past er in je hopper? En zit er misschien een sensor op die waarschuwt als je pellets bijna op zijn?
Met een gemiddelde zak (9kg) moet je een heel eind komen denk ik. Anders is hij wel heel erg duur in het gebruik.
Mijn partner heeft hem direct in het begin een uurtje aan gehad op hoge temperatuur. Met een kg pellets maar ik kan niet zien wat hij nu verbruikt heeft precies.
Er zit geen sensor in zover ik zo snel even gekeken heb. Maar denk dat het nubwel goed gaat komen

Het zou gek zijn als je niet effe je ogen dicht zou kunnen doen, zekers als je vlak ervoor de hopper gevuld heb.

ook als het niet lukt mag je het posten hoor, is dan ook een leermoment voor leden 👍🏻 Succes

Dank je wel.
Dat van Weber had ik ook gevonden maar aangezien dit geen weber is vroeg ik me dat af.

Als het vlees gelukt is zal ik zeker wat plaatjes maken.

Mn procoreur aan een stuk (2,5 kg) ligt op het moment lekker te garen.... inmiddels is de kerntemperatuur 66 graden en heeft ie nog ff te gaan dus. Ben benieuwd of hij me goed gaat lukken..... de bark ziet er in elk geval al goed uit dus tot nu toe ben ik tevreden.
Tips and tricks altijd welkom.
213cda44e41c2ed9f74dee18b292bf6e.jpg
3cdad8c4096b8c871d8710c7768e26f6.jpg

Zo te zien gaat het de goede kant op.

Zo te zien gaat het de goede kant op.
Jaja op dit moment de kern 68... dus nog ff te gaan.... de bark word ook steeds donkerder dus bijna tijd om in te pakken

Je kunt hem als hij er heel droog uitziet even sprayen met wat water. Dat doet niets af aan je bark maar helpt wel. Gewoon met een plantenspuit. Appelsap of appelazijn kan ook. Maar als je het niet doet ook niets aan de hand 😁

Je kunt hem als hij er heel droog uitziet even sprayen met wat water. Dat doet niets af aan je bark maar helpt wel. Gewoon met een plantenspuit. Appelsap of appelazijn kan ook. Maar als je het niet doet ook niets aan de hand
Dat heb ik net uurtje geleden al gedaan

Dat heb ik net uurtje geleden al gedaan

Heb alleen vergeten een foto te maken toen hij nog 'heel' was. Heeft goed gesmaakt
e688ea4e0409d66484b704c323682d0d.jpg

Gefeliciteerd met je knorretje!

• Leuk
Waarderingen: Coll
Gefeliciteerd met je knor! Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het verbruik 🤔

Terug
Bovenaan Onderaan