BasBQ
Beef en Steak

Vraagje over Caribbean Houtskool

Hij zou neutraal moeten ruiken volgens de beschrijving. Het is wel een hardhout die steken moeilijker aan.
 
Met Marabu gebruik ik altijd 2 wokkels tegen elkaar aan voor 1 hotspot. Heb al meerdere keren ervaren dat Marabu soms wel eens wilt vonken,zeker met een onbekend merk wat ik ooit eens kocht.

Heb nu ook Marabu van flames en flavour en die doen het aanzienlijk minder, maar wel een klein beetje. Black wattle doet dat nooit bij mij dus wellicht ligt het wel een beetje aan het soort Marabu...
 
Beetje pech denk ik... ik heb ook wel eens pech en steek dan wat feller aan, met een gasbrander of 3 wokkels. Schuiven open en dan rap naar 150 dan zijn alle geurtjes weg. Dan gauw terug regelen, platesetter erin etc. dan kun je daarna heerlijk koken. Die lading kolen (of wat er daarna nog van over is) kun je later weer geurvrij hergebruiken.
 
Dat aansteken vind ik niet een echt probleem. De lucht wel want ook bij het aansteken de volgende dag waar ik dammers restaurantkool over de marabu heb gegooid kwam er wederom weer een nare geur af. Wel een heel stuk minder maar toch. De buren vinden het al niet zo fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan