BasBQ
Beef en Steak

Vraag: simpele gehaktmolen

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
65
Ik wil een keer zelf gehakt draaien. Weet nog niet of ik het vaker ga doen dus wil niet teveel investeren. Ik heb geen food processor of mixer en ben ook niet van plan deze te kopen.

Ik ben daarom op zoek naar een eenvoudige, niet dure gehaktmolen. Ik zie ze al voor 25-30 euro. Ik kan niet inschatten wat de kwaliteit is en hoe (on)handig ze zijn. Ik kan mij voorstellen dat het lastig is om met 1 hand te vullen en de ander te draaien.

Verder vraag ik mij af of handmatig beter is dan electrisch, of dat ik beter voor het laatste kan gaan.

Heeft iemand een goede tip?
 
Toevallig heb ik laatst bij de kringloop voor een tientje een prima gehaktmolen op de kop getikt, gewoon met de hand.
Zolang je geen 10 kg gehakt hoeft te draaien gaat dat prima.

Zo kun je lekker goedkoop wat experimenteren met diverse soorten en als het echt bevalt de stap maken naar elektrisch.
 
Ik ben nogal kooplustig…. Eerste keer had ik een Porkert ( handmachine) en heb daar dus wel 10 kilo gehakt mee gemaakt, en vervolgens worsten gevuld. Na 3 weken fysio kon ik mijn arm weer bewegen 😬. Dus eruit met dat ding.
Toen een elektrische ( instappertje) gekocht bij Lidl. Die werkte prima, maar je kunt daar geen grote hoeveelheden mee malen, dan warmt de boel teveel op. Dus eruit…
Nu heb ik een opzetstuk op mijn Kenwood keukenmachine.

Hou er rekening mee, dat als je gehakt fijn vindt om zelf te maken, je misschien ook worsten gaat draaien, of paté. Maar dat is dan tegen die tijd een reden om wel een grotere investering te doen.
 
Ken je niemand in je omgeving waar je eens eentje kunt lenen of waarmee je samen gehakt kan draaien?

Als je nu iets goedkoop koopt en het gehakt/worst maken bevalt je ga je toch een dure/duurdere willen en is die eerste weggegooid geld.
Vind je het niks, is het ook weggegooid geld, dus eigenlijk een goedkope is altijd weggegooid geld 😬.
 
Ken je niemand in je omgeving waar je eens eentje kunt lenen of waarmee je samen gehakt kan draaien?

Als je nu iets goedkoop koopt en het gehakt/worst maken bevalt je ga je toch een dure/duurdere willen en is die eerste weggegooid geld.
Vind je het niks, is het ook weggegooid geld, dus eigenlijk een goedkope is altijd weggegooid geld 😬.
Ik denk niet dat ik iemand ken. Irritant genoeg heb ik eigenlijk wel een mixer, maar ben ik de betreffende opzetstukken kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan