BasBQ
Beef en Steak

Vraag Pulled Pork

 
 

Vatos

Kooltjesharker
Berichten
166
Beste mensen
Ik ben nu volgens het wedstrijd recept pulled pork aan het maken.  Hij ligt we nu ongeveer een uurtje op onder een temperatuur van 115 graden.

Nu staat dit in het recept:
Na 5 uur of als de kerntemperatuur 74?C / 165?F is (wat het eerste gebeurd), smeer je het vlees in met opgewarmde PP Glaze.

Ik ga blue hogg saus gebruiken.  Is het noodzakelijk dat ik dan deze saus eerst opwarm of kan ik hem koud opsmeren?

Alvast bedankt! :D Foto's volgen
 
In de receptuur moet je nog spullen toevoegen aan de blues hog. Het is handig om het sowieso te verwarmen ivm het mengen van de ingredienten. Dat gaat makkelijker als het warmer is.
Warm aanbrengen van glaze, saus, etc is handig. Niet strikt noodzakelijk maar ik doe het altijd wel. (En is wel aan te raden)
Dan hoeft de warmte in de Q niet eerst je glaze naar 90 graden te brengen aangezien je dat zelf al hebt gedaan.
 
SilverFox zei:
In de receptuur moet je nog spullen toevoegen aan de blues hog. Het is handig om het sowieso te verwarmen ivm het mengen van de ingredienten. Dat gaat makkelijker als het warmer is.
Warm aanbrengen van glaze, saus, etc is handig. Niet strikt noodzakelijk maar ik doe het altijd wel. (En is wel aan te raden)
Dan hoeft de warmte in de Q niet eerst je glaze naar 90 graden te brengen aangezien je dat zelf al hebt gedaan.

+1
 
SilverFox zei:
In de receptuur moet je nog spullen toevoegen aan de blues hog. Het is handig om het sowieso te verwarmen ivm het mengen van de ingredienten. Dat gaat makkelijker als het warmer is.
Warm aanbrengen van glaze, saus, etc is handig. Niet strikt noodzakelijk maar ik doe het altijd wel. (En is wel aan te raden)
Dan hoeft de warmte in de Q niet eerst je glaze naar 90 graden te brengen aangezien je dat zelf al hebt gedaan.

Thanks!
En wat moet ik eraan toevoegen?
Sorry, niets gelezen dat er nog ingredienten moeten worden toegevoegd :D
 
Voor een glaze wil je vaak iets van honing en of suiker toevoegen.
Als je het recept van Noskos (bbq-nl.com) gebruikt, scroll dan even helemaal omlaag, onderaan staan de ingredienten van de glaze en de eindsaus ;)
 
SilverFox zei:
Voor een glaze wil je vaak iets van honing en of suiker toevoegen.
Als je het recept van Noskos (bbq-nl.com) gebruikt, scroll dan even helemaal omlaag, onderaan staan de ingredienten van de glaze en de eindsaus ;)

Ja klopt, deze had ik gezien. Maar als het goed is zitten al deze ingredienten ook in de Blue Hogg
 
Het kan ook zonder extra toevoeging hoor, wordt hij minder zoet.
Zelf doe ik het er wel in (puur persoonlijk). Het recept laat die vrijheid natuurlijk ook, recepten zijn immers richtlijnen om zelf aan te sleutelen.
Desalniettemin zou ik het wel voorverwarmen voor dat je het erop smeert ;)

1e keer dat ik het maakte heb ik het volgens de receptuur gedaan, ook met blues hog als bbq saus, en alles eraan toegevoegd wat er bij stond. Beviel goed!
Dit nog een aantal keren gedaan en later een keer een andere saus gebruikt om het verschil te zien in eindresultaat. Zodoende merk je vanzelf wat je wel en niet lekker vindt. (Aankomend keer gaat er bij mij bijvoorbeeld weer blues hog op, daarna weer een ander waarschijnlijk)

Ben al benieuwd naar je resultaat ;)
 
blue hogg is al een kant en klare saus, hoef je dus niets meer aan toe te voegen (mag natuurlijk altijd)  ;)
 
De meeste van ons doen er weinig zoets (lees; suikers) bij om hun 6-pack te beschermen 😉
 
Me 6-pack bier staat in de koelkast, die zijn al beschermt :D
 
Leo zei:
blue hogg is al een kant en klare saus, hoef je dus niets meer aan toe te voegen (mag natuurlijk altijd)  ;)

Thanks voor je reactie Leo, enneh, raad jij het dan ook aan om eerst de Blue Hogg te verwarmen?
 
Ja ik zou hem wel even verwarmen. Dan smeert hij ook veel beter

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
@leo: je benoemt Blues hog tot 'kant en klare' bbq saus. Mijn nieuwsgierigheid en leergierigheid wil hier graag meer over weten :D
Wat maakt een bbq saus een complete saus? Wanneer wel of niet iets aanpassen? Valt de sweet baby rays ook onder kant en klaar? Of de smokey variant van Dennis (Noskos)?

Vertel vertel, explode my brain please :D Breng ons naar een hoger niveau skills en kennis ;)
 
SilverFox zei:
@leo: je benoemt Blues hog tot 'kant en klare' bbq saus. Mijn nieuwsgierigheid en leergierigheid wil hier graag meer over weten :D
Wat maakt een bbq saus een complete saus? Wanneer wel of niet iets aanpassen? Valt de sweet baby rays ook onder kant en klaar? Of de smokey variant van Dennis (Noskos)?

Vertel vertel, explode my brain please :D Breng ons naar een hoger niveau skills en kennis ;)

De sausen zijn allemaal klaar voor gebruik, maar je kan ze natuurlijk altijd aanpassen naar eigen smaak.
 
Mike +1
 
Juistem...
 
Terug
Bovenaan Onderaan