BasBQ
Beef en Steak

Vraag over voorroken

 
 
 
 

Jappert

Gemarineerd
Berichten
1.041
As zondag hebben we een klein feestje. Uiteraard wil ik het eea van de bbq serveren echter wil ik niet de hele tijd achter die ketels staan.

Dus het plan is om zaterdag een grootste deel voor de roken / verwarmen. Ik denk daarbij aan PP en MOINKs etc

Enig idee of dit makkelijk gaat? Tot hoeveel graden ga je door? Moet je het dan snel laten afkoelen? Hoe lang duurt het dan de dag erna etc?

Ik denk dat se caterende mede leden hier wel ervaring mee hebben.
 
pp kun je natuurlijk heel goed een dag van te voren maken, ribs doe ik ook een dag van tevoren de 3-2, MOINK balls doe ik altijd de dag zelf
 
Dus je pakt ze in en dan haal je ze van af? En dan gelijk de koelkast in? Duurt een PP dan weer net zo lang?
 
pp moet je gewoon helemaal klaar maken en pullen, en dan de dag erna gewoon opwarmen, niks mis mee
 
Dat kan natuurlijk ook. Thanks!
 
ik zou het gewoon op de dag zelf doen... je hoeft er niet naast te gaan zitten zeker niet bij de pp.
en mijn ervaring is toch dat de meeste mensen het razend interresant vinden om eens bbq te zien wat niet bestaat uit fantasieloze hamburgers en verkoolde speklapjes, wie weet steek je nog iemand aan met het virus
 
Aan de ene kant ben ik het wel met Alvon hierboven eens. Mensen vinden het in het algemeen leuk om te zien hoe zaken bereid worden. Aan de andere kant moet je daar wel de plek voor hebben, BBQ technisch gesproken ;)

 
Heb het opgelost door op zaterdag de ribs en de PP voor te roken. En af te garen op zondag. Daar nog 65 MOINKS bij en klaar was het feestje. Ben blij met een Primo XL en verhogingen roosters  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan