BasBQ
Beef en Steak

Vraag over nylon handschoenen

 

Xplosiv

Stoker
Berichten
285
Hallo,
Ik zie wel eens van die nylon voedsel handschoenen.

Nu vraag ik me af of deze ook nog hittebestendig zijn. Om bijvoorbeeld het vlees van de bbq te pakken. Zodat je geen tang hoeft te gebruiken.
Anders zie ik eigenlijk geen nut voor het gebruik in prive kringen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Hittebestendig zijn ze niet nee. Tip die ik ooit van noskos heb gezien is om er dan katoenen handschoentjes onder te doen. Dit werkt best goed.
 
Hallo,
Ik zie wel eens van die nylon voedsel handschoenen.

Nu vraag ik me af of deze ook nog hittebestendig zijn. Om bijvoorbeeld het vlees van de bbq te pakken. Zodat je geen tang hoeft te gebruiken.
Anders zie ik eigenlijk geen nut voor het gebruik in prive kringen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Wat dacht je van Hygiene, of doe je daar thuis niet aan? ;) Denk aan bijvoorbeeld kruisbesmetting door rauwe kip
En nog meer, bescherming tegen irriterende stoffen, snijden van pepertjes doe ik bijvoorbeeld ook altijd met nitriel handschoenen aan.
werken met voedselkleurstoffen, of kleur in voedsel zoals rode biet
Sommigen halen hun houtskool met de handen uit de zak, handig als je eerst nitrielhandschoenen aantrekt, hoef je achteraf niet te boenen om de hardnekkige houtskoolstof/gruis van je handen te boenen.
En nee hittebestendig zijn ze niet maar wat Rogier zegt over katoenen handschoenen heen aantrekken werkt volgens de gebruikers inderdaad.
Buiten het BBQ gebruiken wij ze ook bijvoorbeeld in de tuin/plantjes poten als we met potgrond aan de gang gaan.
 
Laatst bewerkt:
Nu vraag ik me af of deze ook nog hittebestendig zijn. Om bijvoorbeeld het vlees van de bbq te pakken. Zodat je geen tang hoeft te gebruiken.
Anders zie ik eigenlijk geen nut voor het gebruik in prive kringen.
Als je dat als enige nuttige eigenschap ziet, dan moet je inderdaad andere handschoenen kiezen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan