BasBQ
Beef en Steak

Vraag over de "snake methode"

 
 
 

smeinkie

Pitmaster
Berichten
615
Zoals de titel het al verklapt heb ik een vraagje over het plaatsen van de briketten bij de snake methode.

Ik heb een aantal keer de snake methode gebruikt met pillow shape briketten. Nu heb ik een doosje cocos briketten gekregen die vierkant van vorm zijn.

Hoe leg ik deze in de vorm? Ik kan mij voorstellen dat ze niet strak tegen elkaar aangelegd moeten worden? Of zijn deze briketten niet geschikt voor deze methode?
 
Ik zou ze halfoverlappend tegen elkaar leggen.
Ze moeten elkaar wel kunnen aansteken.
 
Ik legde altijd een onderste rij van 2 blokken naast elkaar en dan een rij er boven op die overlap had (alsof je bakstenen in een muur hebt. Kleine ruimte door ronding Q hou je daarmee weg. Een 57 OTX met een 3/4de ronde snake gaat dan een 14 uur mee
 
Holkers zei:
Ik legde altijd een onderste rij van 2 blokken naast elkaar en dan een rij er boven op die overlap had (alsof je bakstenen in een muur hebt. Kleine ruimte door ronding Q hou je daarmee weg. Een 57 OTX met een 3/4de ronde snake gaat dan een 14 uur mee
Zo heb ik het ook gedaan; een dubbele rij blokjes in de breedte, houtsnippers erop, en dan nog een dubbele rij blokjes in de lengte erop. De vrije ruimte op het rooster dichtleggen met aluminium-folie, beginnen met 10-12 hete briketten aan het begin van de snake
 
Bedankt voor de reacties!

Holkers zei:
Ik legde altijd een onderste rij van 2 blokken naast elkaar en dan een rij er boven op die overlap had (alsof je bakstenen in een muur hebt. Kleine ruimte door ronding Q hou je daarmee weg. Een 57 OTX met een 3/4de ronde snake gaat dan een 14 uur mee

Leg je 2 onderste blokken strak tegen elkaar of laat je daar ook wat ruimte tussen?
 
Tegen elkaar, dus paartjes van 2. Door de ronding zul je de volgende 2 een stukje uit elkaar moeten leggen waardoor ze maar aan 1 kant tegen het vorige paartje aan liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan