BasBQ
Beef en Steak

Vraag over BGE inteGGrated nest plus handler

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Ik blijf met een schuin oog naar de prachtige modellen van Big Green Egg kijken, ondanks de prijs. Ik heb alleen als absolute voorwaarde dat ik de kamado in de schuur wil kunnen zetten en moet daarbij een drempel over. BGE heeft tegenwoordig naast de oude “nest” ook een inteGGrated nest met handler.
Aan de bezitters van een BGE (medium of large) die in een nest met handler staat: hoe gemakkelijk til je de hele combi over een drempel?

alvast dank!

Robert
 
Die Nest Handler bestaat al heel lang, daar is niks nieuws aan, die was als extra losse optie te koop zie 1e foto hieronder
Tegenwoordig dus geintegreerd in het bestaande nest op foto 2.

Zorgt er in ieder geval voor dat je ei niet uit het nest valt, en enigszins te liften is aan de achterzijde, op wedstrijden en festivals zie je ze heel veel met handler.


webimage-AD5F2655-D1E9-483B-BE15E605EE10B65C-Kopie.jpg


Big-Green-Egg-Large-Geintegreerd-onderstel-met-Nest-Handler-1.jpg
 
Ik blijf met een schuin oog naar de prachtige modellen van Big Green Egg kijken, ondanks de prijs. Ik heb alleen als absolute voorwaarde dat ik de kamado in de schuur wil kunnen zetten en moet daarbij een drempel over. BGE heeft tegenwoordig naast de oude “nest” ook een inteGGrated nest met handler.
Aan de bezitters van een BGE (medium of large) die in een nest met handler staat: hoe gemakkelijk til je de hele combi over een drempel?

alvast dank!

Robert
Hoe hoog is je drempel ?
Wat is de breedte van de deur ?
 
8,5 cm is wel vrij hoog. Ik heb zelf ook een nest met handler gehad (zowel de oude als de nieuwe) en zolang je de Egg vastzet is ie vrij gemakkelijk over een drempel te tillen. Maar goed, hier zijn de drempels een stuk lager.
 
8,5 cm is wel vrij hoog. Ik heb zelf ook een nest met handler gehad (zowel de oude als de nieuwe) en zolang je de Egg vastzet is ie vrij gemakkelijk over een drempel te tillen. Maar goed, hier zijn de drempels een stuk lager.
Dank voor je inzicht. Ik denk dat het toch allemaal net te onhandig wordt.
 
Die uit mijn voorbeeld kost net geen 80 € en mag 150 kg dragen. Geschikt voor verhogingen van 5 tot 15 cm.
Maar je hebt er ook die nog veel meer gewicht mogen dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan