BasBQ
Beef en Steak

Vraag over Bavette rollade

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Voorheen op de Weber 47 heb ik voor een avondje happen met vrienden Bavette gegrild van 1,5kg.

De Weber heeft plaatsgemaakt voor een compacte kamado (33cm) en aangezien een Bavette gewoon niet gaat passen, is het idee om een Bavette rollade te maken.

Voor in totaal 6 volwassen (redelijke eter), wat is dan het aan te raden gewicht van de bavette die moet passen op de kamado? Kan ik weer voor 1,5kg gaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
1,5kg lijkt me ruim voldoende. Ik neem aan dat je er ook andere gerechten bij eet dan enkel vlees. En je gaat de rollade ook nog vullen neem ik aan. Dus dat komt zeker goed.
 
1,5kg lijkt me ruim voldoende. Ik neem aan dat je er ook andere gerechten bij eet dan enkel vlees. En je gaat de rollade ook nog vullen neem ik aan. Dus dat komt zeker goed.
Er komen inderdaad wat bijgerechten bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
ik neem meestal 250gr vlees per persoon en dan kom je nooit bedrogen uit, meestal heb je zelfs nog wat over.
Merk wel dat als je een mooi stuk vlees goed gaard de mensen veeeeeel meer vlees eten.
 
Je kunt er ook pinwheels van maken, dus na het vullen en rollen van de rollade er dikke plakken van snijden en grillen. (Direct en indirect)
Kijk wel uit dat je het slagerstouw niet doorsnijdt

 
Leuk idee die pinwheels maar ik ga toch eerst voor een hele rollade.

Ik heb uiteindelijk 1200gr besteld. Nu bedacht ik me, wat als deze opgerold en wel niet op de compacte kamado past. Kan ik het dan beter:

1. wat buigen in een halve maan
2. Na oprollen door twee delen en deze naast elkaar op het rooster
3. Na vlinderen en voorafgaand aan beleggen en oprollen door midden delen en twee rollades beleggen en opbinden die naast elkaar op het rooster gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Leuk idee die pinwheels maar ik ga toch eerst voor een hele rollade.

Ik heb uiteindelijk 1200gr besteld. Nu bedacht ik me, wat als deze opgerold en wel niet op de compacte kamado past. Kan ik het dan beter:

1. wat buigen in een halve maan
2. Na oprollen door twee delen en deze naast elkaar op het rooster
3. Na vlinderen en voorafgaand aan beleggen en oprollen door midden delen en twee rollades beleggen en opbinden die naast elkaar op het rooster gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

mijn voorkeur zou "1 - halve maan" zijn, 1 groot stuk gaart altijd mooier als 2 kleinere stukken.

(of kan je dit niet als uitvlucht voor een grotere Q te kopen gebruiken :) )
 
mijn voorkeur zou "1 - halve maan" zijn, 1 groot stuk gaart altijd mooier als 2 kleinere stukken.

(of kan je dit niet als uitvlucht voor een grotere Q te kopen gebruiken :) )
Die laatste opmerking is de enig juiste :ROFLMAO:
 
Voor de grotere Q helaas geen ruimte....

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Het gaat de carpaccio variant worden met truffel mayo, zongedroogde tomaat, geroosterde pijnboompitten en verse basilicum (ik twijfel nog of ik een gehakte groene/zwarte olijven of kappertjes bij doe).

Gegeven deze vulling, is er dan nog een lekker rubje aan te raden of lekker weglaten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Op een mooi stuk vlees doe ik alleen peper en zout.
 
Ik zou ook alleen peper en zout doen als je een gevulde bavette hebt. Daar zit genoeg smaak in.
 
Ik doe er ook alleen peper en zout op. Zonde om zo'n mooi stuk vlees te rubben. Ik voeg er nog wel vaak spinazie aan toe en soms parmaham (en in dat geval laat ik het zout helemaal achterwege)
 
Terug
Bovenaan Onderaan