BasBQ
Beef en Steak

Voorstelling

Charelmonty

Tondelzoeker
Berichten
1
Ik ben nieuwe bezoeker op dit interessante forum. En ook nieuwe, beginnende eigenaar van een Weber Master touch 57.
Voordien gebruiker van open Barbecook. Geheel andere manier van bbq'en trouwens. Wie kan mij of waar vind ik handige tips om ten eerste mijn bbq op te warmen (direct of indirect) voor bepaalde vleessoorten (vnl. kip, vis, ribben (voorgekookte), pizza en groenten?Gebruik ik beter briketten of houtskool? Alles is welkom. Alvast bedankt bij voorbaat.
 
Charel, welkom bij de club.

in een weber kettle werken briketten het fijnst. Dit omdat deze de warmte gelijkmatig afgeven. Aansteken in een starter. Kokosbriketten zijn fijner dan houtskool briketten. Leg nooit het hele kolenrooster vol met briketten, de helft is genoeg, kan ook verdeeld worden aan twee zijkanten. Waar geen kolen liggen kan je een bak met water zetten, dit vangt de rotzooi op en zorgt voor minder temperatuur pieken.
als het vlees niet direct boven de kolen ligt wordt het wel warm maar verfikt het niet.
Veel succes.
 
Welkom hier!
 
welkom hier
voorgekookte ribben? 😳
 
Vaak kan je ribben kopen in het warenhuis die reeds gemarineerd én voorgekookt zijn (staat zo op de verpakking). Op die manier zijn ze sneller gaar. Zelf geef ik uiteraard de voorkeur aan eigen bereide marinades met verse ribben. Voor zowel ribben als kip etc. Bij deze nieuwe bbq moet ik eerst uitproberen hoe lang sommige vleessoorten moeten grillen. Leerrijk leerproces. Alvast bedankt voor de snelle reacties.
 
Heel veel plezier hier

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Hoi Charel,
welkom bij het Genootschap, voorgekookte ribben is op een BBQ forum natuurlijk not done.
vandaar dat ik het niet kan laten het volgende plaatje te tonen hoe wij hier denken over voorkoken
:LOL::ROFLMAO::LOL:;)

Pek en Veren.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan