BasBQ
Beef en Steak

voorstellen

floppy

Tondelzoeker
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Kees en een groot BBQ-fan. Vele jaren heb ik de BroilKing gas BBQ gebruikt (in zomer en winter). Ons assortiment is nu uitgebreid met de Weber OTP 57. De eerste keer dat we de Weber gebruikte was geen succes. Ik kan daarom wel wat hulp en tips gebruiken, met name de temperatuurregeling.

Groeten,
Kees (Floppy)
 
Welkom Kees!
 
hoi Kees,
welkom bij dit edele genootschap.
Ik denk dat je hier wel genoeg info kan vinden, en anders moet je er gewon naar vragen
 
Kees, welkom op ons gezellige en leerzame forum!
 
Hoi Kees,

Van harte welkom op het Genootschap! Het is je gelukt zo te zien ;)
 
Van harte welkom hier Kees :D
 
Welkom bij de club Kees!

De temperauur van je ketel regel je met de onderste schuif. Zelf gebruik ik de split grill methode vaak, hierbij liggen de kolen aan twee zijkanten een een bak met water in he midden. Als ik dan een volle weber starter, met hete briketen, over de twee zijkanten verdeel en de onderste schuif bijna dicht heb dan heb ik een dom temperatuur van 175C en da houdt hij makkelijk aan voor drie uur. Als de temperatuur zakt de onderste schuif ietsje verder openzetten. Let op: de bovenste ventilatierooster staat in principe altijd open!

Er is een draadje over hoe je de bol barbecue kan inrichten in het Tips, tricks & Tutorial deel: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/tips-tricks-tutorials/grill-methodes/

Als je meer vragen hebt kan je die gewoon stellen!
 
Welkom Kees en succes met de avonturen op je OTP! Minder zuurstof, minder (brandende) briketten, het zijn allemaal mogelijkheden om de temperatuur laag te houden. Naast zoeken op dit forum moet je ook youtube niet uitvlakken (en internet in het algemeen natuurlijk). Maar op Youtube zijn veel films te vinden over low en slow en de inrichting van je ketel, bijvoorbeeld:
The Snake Method - Charcoal Kettle Tutorial, Low and Slow Technique
 
Welkom Kees ! Je gaat hier zeker een antwoord vinden op je BBQ-vragen !
 
Hoi Kees, welkom hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan