BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

Cool Smoke

Tondelzoeker
Berichten
18
Hallo allen,

Even voorstellen, mijn naam is Pedro en sinds vanochtend de trotse bezitter van een Kamado.

Al sinds vele jaren is bbq'en een kwestie van de briketten aansteken in de starter, omkieperen in de ketel, alle lucht gaten hadden maar 1 stand (helemaal open), rooster opwarmen en schrobben, vlees erop en dan elke minuut deksel er af om alles om te draaien en zorgen dat het niet aanbrandt. Oftewel, om de terminologie hier aan te houden: Very hot & very fast.

Nu ben ik bijna jarig en onlangs vroeg mijn vrouw of ik geen Green Egg ding wou, daar hadden we door de jaren heen wel eens naar gekeken maar nooit echt serieus. Dit maal heb ik toch iets meer research gedaan en ben er alsnog voor gevallen. De keuze is gevallen op de Monolith Guru, met ingebouwde fan (staat mooi voor als ik er ooit nog een controller op wil). Wat me vooral aanspreekt aan de Monolith is het nieuwe smart grid binnenwerk. Je krijgt dan 2x een halve maan deflector steen, lekbak en rooster, waarbij je elke helft los van elkaar op 4 verschillende hoogtes kunt plaatsen. En dat allemaal standaard meegeleverd.

Toen ik eruit was wat het ging worden, kon ik het niet laten om het direct te bestellen. Ik ben pas over een paar weken jarig, maar ik moet natuurlijk wel van tevoren oefenen om tijdens mijn verjaardag de hapjes erop te kunnen maken.  :D In afwachting van het pakket heb ik mij ook ingelezen in de verschillende bbq technieken en kon het niet laten om op mijn oude Weber ketel bbq alvast iets nieuws uit te proberen. Het werd een lams sparerib met eigen gemaakte rub volgens de 3-2-1- methode. Met behulp van de snake methode wist ik de ketel 4 uur lang rond de 120C te houden en het resultaat was verbluffend:
ijQis797SzExHCEZyVQ-sbf2sJ9b2yzqT86Kj4a5VYQ8lRMZtqL5RfH2rQ6ISSSTDyPyZzWyxD6yUWNutsDssT6WIXL_vFiSCFaoiJDC-VckdqhAY2qXMSK7ivtrjENO6wNdbdEs0G8AxPWgB-Eq7YS9Wg0W_hYyTocY8xcImJOsfto2D1wQwHiQ282GnNwGWTFg2Mynl3G854y1DLEJtm8IttCJ-XQWjsBU-6UT7yufCbxRQ_nAI8MqdDqx1svt7g0CwwHWPH9hGJzzROKBxlfYtc2J13N_jgZd0SgEz824NI5HjUxF4EeBa9MRqxIpatbmXE-2ltS4lgtELs80JDdgGUZCs0KQFjFcFPDOTpAU7yM6bj2DX3Y6yvuJ8mEWRJ4U-62IGom-V5TLTFRYT_kU9iKV933uoHZAHqLPqJLkK0zQCtpmHy_7Exg6MbhzBlox0YJs5H45MKpLvX6Ma42csuXDG6dUsdnvJJ7GsPxSQ3nNocBhF0QNzkeEaVkBSpuXEFDQ_AESPxMKeJu1OpV9flQAcJO1stJbCsO0d1wf5FLxF7dCW8oZ3RlJzvGQJOFJtH1gRkqmbCFzrAuFK3NPRqLsuXJ5ooRwaBI3jsQv0B0bFjbTZNgeaBE5GavUpAVrHtB2nFlCj0YKgl2-T-t-cUX8XJSs=w636-h477-no


Maar vandaag dus voor het eerst op de Kamado, de resultaten zal ik laten zien in het High & Fast subforum.

Ik vind het leuk om hier op het forum de ervaringen van anderen te kunnen lezen en inspiratie op te doen.


Groeten,
Pedro
 
Welkom hier Pedro!
 
Pedro, welkom en veel plezier met je nieuwe bbq.
 
Hoi Pedro, welkom bij het Genootschap.
Zo zie je maar dat je na wat inlezen ook op de Weber 57 perfect L&S kunt BBQ-en.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan