Beef en Steak

Voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linette
  • Startdatum Startdatum
L

Linette

Gast
Hallo allemaal,

Ik zal me hierbij even voorstellen, ik ben Linette en bbq al een aantal jaren op een Weber 57 cm.
Sinds mijn verhuizing naar een woonwijk voel ik mij beperkt met het bbq op kolen. Ik ben nu op zoek naar
een gas bbq om af te wisselen. Ik zoek een gas bbq waarbij de deksel
hoog genoeg is om een kip op bierblik te bereiden. Door mijn zoektocht kwam ik dit leuke forum tegen.

Groetjes Linette

Welkom Linette. Waarvan de beperking om te barbecueen op kolen?

Welkom bij het Genootschap Linette.
Ook bij mij vraagtekens waarom je op een houtskool BBQ beperkt bent, het is juist omgekeerd op een gasser ben je beperkter dan op een houtskool BBQ.
Al heeft een gasser wel wat gemaksvoordelen maar die vind ik persoonlijk niet de moeite waard, zoals het sneller op temperastuur zijn van de gasser ten opzichte van een Houtskool BBQ dat valt allemaal reuze mee.
Maar ik geef toe ik ben niet echt objectief, want mijn stelling is: Als ik op gas wil koken, ga ik wel in de keuken staan.

Welkom!

Mijn bbq geeft een stuk minder overlast dan die van de buren.
Kwestie van goede briketten/houtskool en oppassen met fout aanmaak spul.
Wat overblijft is de rook van het vet van het vlees en dat is bij gas niet minder hoor.

Groetjes, Rick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

dikkemiel zei:
Welkom!

Wat overblijft is de rook van het vet van het vlees en dat is bij gas niet minder hoor.

Groetjes, Rick.

+1
Het aansteken met een elektrische aansteker (b.v. een looftlighter ) voorkomt al een hele smak rook ;)

Welkom Linette.

Ook ik woon in een woonwijk met meerdere buren. Ik bbq op een weber met houtskool en heb een offset smoker besteld waar ik met hout en kolen aan de gang ga. Geen overlast voor de buren tot dusver bij gebruik van goede kolen en het aanmaken hiervan.

Tip: ik schuif regelmatig een stuk bereid product door naar de buren om te proeven, werkt altijd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dank jullie wel voor de reacties. Het gaat me met name om het opstoken van de bbq. Dat doe ik nu met briketten van de action, bruine aanmaakblokjes en een "schoorsteen". Dat veroorzaakt best wel wat rook :-O. Nooit gedacht aan een looftlighter, heat gun of andere briketten :D. Ik zocht gelijk een oplossing in de vorm van een andere brandstof waarbij ik waarschijnlijk inboet op smaak (amateur :-S). #blij met het forum :)

Hans zei:
dikkemiel zei:
Welkom!

Groetjes, Rick.

+1
Het aansteken met een elektrische aansteker (b.v. een looftlighter ) voorkomt al een hele smak rook ;)
Klopt, ik doe het nu met een verf stripper maar de Looftlighter schijnt onderweg te zijn voor mijn verjaardag

Linette zei:
Dank jullie wel voor de reacties. Het gaat me met name om het opstoken van de bbq. Dat doe ik nu met briketten van de action, bruine aanmaakblokjes en een "schoorsteen". Dat veroorzaakt best wel wat rook :-O. Nooit gedacht aan een looftlighter, heat gun of andere briketten :D. Ik zocht gelijk een oplossing in de vorm van een andere brandstof waarbij ik waarschijnlijk inboet op smaak (amateur :-S). #blij met het forum :)
Bijna alle aanmaakblokjes en zelfs wikkels bevatten brandbare toevoegingen.
Probeer ook eens de betere briketten zoals Hi-Q-Coco of Ecobrasa.

Linette zei:

Goed om te lezen dat je het hier naar je zin hebt.
Als je zo'n elektrische aansteker gebruikt, een goede soort briketten (Eco Brasa b.v., heb geen aandelen :D) en niet te kwistig met je rookhout bent  is het enige wat de buurt ruikt die heerlijke vlees of vislucht (kan natuurlijk gebeuren dat je veel aanloop krijgt :D)

Ik zou als een proberen met briketten als ecobrassa en aanmaakwokkels, veel kans dat dat al serieus wat minder rook geeft.

Welkom op Het BBQ Genootschap Linette :) zoals hier boven al gezegd is met de juiste briketten/houtskool en het juiste ontstekingsmechanisme (wokkels, looflighter) komt alles goed ;) ,als ik iets wil roken (Zalm, kipfilet) geef ik de buren meestal een seintje, als het klaar is "gooi" ik wat over de schutting :D zij blij, wij blij ;) we worden ondertussen al "tafeltje dekje"genoemd :)

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom hier Linette  :)

Terug
Bovenaan Onderaan