BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

 

Peter v

Sprokkelaar
Berichten
45
Goeiedag allemaal,

Ik ben al een poosje lid van dit forum en heb mij nog nooit voorgesteld.  :)

Ik ben Peter en kom uit het zuidwesten van het land (gemeente Steenbergen). Deze zomer heb ik mijn eerste BBQ'tje gekocht. Hierna ben ik op internet eens gaan kijken wat er allemaal mogelijk was en is er een wereld voor me open gegaan op bbq gebied. 2 weken geleden is er een WSM bij gekomen samen met het boek 'Smokey Goodness'. Hier uit en van het forum ga ik nog een hoop leren op BBQ gebied denk ik.

Laat het betere weer maar komen

Peter
 
Welkom!
 
Welkom hier
Strienestad dus.....
 
Welkom Peter!
 
Ridevi71 zei:
Welkom hier
Strienestad dus.....

Bedankt..

Vosmeer om precies te zijn  :)

Heb jij tips kwa slagerijen in de buurt. Ik heb nu in Tholen een paar keer ribben gehaald en een stuk procureur. (niets mis mee trouwens)
 
Peter v zei:
Ridevi71 zei:
Welkom hier
Strienestad dus.....

Bedankt..

Vosmeer om precies te zijn  :)

Heb jij tips kwa slagerijen in de buurt. Ik heb nu in Tholen een paar keer ribben gehaald en een stuk procureur. (niets mis mee trouwens)

OK. Das ook nog gemeente Steenbergen idd.
Ik haal hier bij onze keurslager in Dinteloord voornamelijk het buikspek en gehakt.
Overige stukken vlees zoals ribben, picnic of Boston butt voor pulled pork, brisket, enz koop ik online.
En soms ook wel eens wat vlees of zalm bij de sligro.

Nu heb ik wel eens van forumlid Brinkmeister (komt uit Steenbergen)  begrepen dat hij zijn vlees bij een slager in Steenbergen koopt. Ben even de naam van de slager kwijt.
Slager vd zande in halsteren is ook goed.

In oud gastel kan je bij een boer rechtstreeks vlees kopen.
Kan ook bij de kaasboerderij tussen bergen op Zoom en Huijbergen.

Kortom, genoeg adressen in de regio, maar online vind ikzelf eigenlijk wel makkelijk. Nagenoeg altijd op voorraad, ook grotere hoeveelheden (bijvoorbeeld 10 kilo ribben).

Hier op het forum is zo ongelooflijk veel kennis. Geweldig gewoon.
Maak er gebruik van.

Succes
 
In Halsteren ben ik ook wel eens geweest inderdaad. Netjes geholpen door iemand die begreep wat ik wilde. Online is heel makkelijk, alleen ben ik huiverig met verzenden van vlees. Dit ivm de temperatuur. Toevallig ervaring met beef en steak? Bedankt in ieder geval!
 
Peter, welkom bij het BBQ Genootschap!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom je gaat een mooie tijd tegemoet  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan