Beef en Steak

Voorproefje sateh en dingen die niet gebeurd zijn

hahaha Leo, dat noemen ze touch?  :)
in plaats van een adult movie op de tv van de  hotelkamer zit ik lekker op ons forum!  ;)
goedkoper en gezelliger!

WillemHvdW zei:
Lekker hoor, receptje??
ChrisMaes zei:
WillemHvdW zei:
Lekker hoor, receptje??
Nog even geduld Willem, hij zal het ons eerst laten proeven volgende week ;)
Ik wacht idd ff tot na de meeting op de 21e. Kan ik de sateh eerst door de aanwezigen laten keuren en dan is het tot die tijd ook nog het 'geheim' van de smid :P

nondeju dat ziet er goed uit. Waar haal jij die brede sateprikkers?

Big-T zei:

De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar vooruit....
Je kunt deze bij Makro of Sligro kopen. Ik zeg er wel bij, het handvatje is breder dan het stokje zelf. Ongeveer de helft van het handvatje, maar wel plat, dus je sate gaat niet zo snel draaien om het stokje heen. Ik geloof iets van 7 eu voor 100 ( of 250) stokjes staat me bij, ik heb er van de week nog mee in mijn handen gestaan.

ik heb deze eens keertje gebruikt en zijn veel fijner dan die dunne dingen van de supermarkt! thanks Dominique, wordt weer ritje makro / sligro :)

Big-T zei:
Dominique zei:
Big-T zei:

De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar vooruit....
Je kunt deze bij Makro of Sligro kopen. Ik zeg er wel bij, het handvatje is breder dan het stokje zelf. Ongeveer de helft van het handvatje, maar wel plat, dus je sate gaat niet zo snel draaien om het stokje heen. Ik geloof iets van 7 eu voor 100 ( of 250) stokjes staat me bij, ik heb er van de week nog mee in mijn handen gestaan.
Klopt helemaal. Ik heb deze van de Sligro en dan heb je ze ook nog in verschillende lengtes. Geloof dat dit de kleinste maat was.

En het is idd zo dat de breedte van het uiteinde/begin (afhankelijk vanaf welke kant je kijkt :) ) breder is dan het stokje zelf. Het is gewoon een soort vlaggetje aan het eind en het stokje zelf is ruw rond. Vlees kan wel rond draaien maar het stokje geeft wel meer weerstand dan glad rond.
Verkrijgbaar per 250-300-400 stuks afhankelijk van de lengte.

Gewoon kleine prikkers/tandenstokers zijn bv. ook veel voordeliger bij de Sligro. 5000 stuks voor ik geloof ?4,-.

Ik wil dat recept ook wel, zo snel mogelijk posten h? volgende week ;)

maroc zei:
Bijna....bijna......nog anderhalve dag tot de meating en dan kunnen de aanwezigen proeven. Daarna zal ik het posten :)

Bij elkaar nu bijna 5kg kip/varken in de marinade staan (in totaal toch bijna 6 ons snijverlies aan te veel/dik vet) en morgenavond met de familie stokjes rijgen.

Resultaat gaat voor mij toch ook een klein beetje afwachten zijn, want ik heb dit keer andere knoflook gebruikt (wat een moment om te experimenteren h??!) dus hangt van de reacties af of ik dit ook nog hier deel ;)

ik kijk er helemaal naar uit Danny  :)

DanBras zei:
maroc zei:
Bijna....bijna......nog anderhalve dag tot de meating en dan kunnen de aanwezigen proeven. Daarna zal ik het posten :)

Bij elkaar nu bijna 5kg kip/varken in de marinade staan (in totaal toch bijna 6 ons snijverlies aan te veel/dik vet) en morgenavond met de familie stokjes rijgen.

Resultaat gaat voor mij toch ook een klein beetje afwachten zijn, want ik heb dit keer andere knoflook gebruikt (wat een moment om te experimenteren h??!) dus hangt van de reacties af of ik dit ook nog hier deel ;)

Misschien een domme vraag maar gebruik je  kipfilet of kippedijen?

maroc zei:
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden! ;)

Ik gebruik kippendij en procureur voor mijn sateh. Kipfilet is snel te droog, terwijl kippendij tenminste ook nog wat vet heeft. Hetzelfde geldt voor de procureur t.o.v. bv. hamlappen of varkenshaas.

Je pakt lekker uit Danny!!

DanBras zei:
maroc zei:
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden! ;)

Ik gebruik kippendij en procureur voor mijn sateh. Kipfilet is snel te droog, terwijl kippendij tenminste ook nog wat vet heeft. Hetzelfde geldt voor de procureur t.o.v. bv. hamlappen of varkenshaas.

Helemaal mee eens voor wat betreft de kippedij,  procureur voor sat? is nieuw voor mij  :D goeie tip

RedFox zei:
Je pakt lekker uit Danny!!
Haha....dat weet je nog niet, maar proef je zondag pas ;)

Terug
Bovenaan Onderaan